Kirjoittaja Aihe: Kuvakekasa työpöydällä  (Luettu 49 kertaa)

ilkant

• Käyttäjä
  • Kubuntu
    • Profiili
Kuvakekasa työpöydällä
« : 05.10.26 - klo:20.55 »
Olin tänään kokouksessa, jossa yhden osallistujan tietokone heijastettiin valkokankaalle. Siinä tuli jossain vaiheessa pelkkä työpöytä, eikä avointa sovellusta. Työpöydällä oli 8 * 20 = 160 kuvaketta työpöydällä. Suurin osa niistä oli samannäköisiä tekstiasiakirjakuvakkeita. Ainoastaan asiakirjan nimi kuvakkeen alla antoi vähän lisätietoa, mitä kussakin asiakirjassa on sisältönä.

Tuli mieleen siinä, että voi kun ne pystyisi laittamaan johonkin laatikkoon työpöydällä ja mahdollisuus pienentää laatikon kokoa kun niitä ei käytä.

Olisiko tällainen mahdollista Kubuntussa? Minulla on ollut noin 10 vuotta sitten sellainen laatikko, jossa oli kuvakkeita. Tuo laatikko katosi joskus päivitysten myötä pois. Olisiko Dolphin (tiedostonhallinta) mahdollista tuohon tarkoitukseen? Mielellään niin, että ikkunan karmit eivät olisi näkyvillä vaan itse sisältö. Ja kun jos käyttäjällä on tekstiasiakisjta ~/Documents~//Texts hakemistossa niin ~/TarkeaKokous/ hakemistossa voisi olla symbolinen linkki tuohon edellisen hakemiston tiedostoon. Näin kokouksittain voisi valita tarvittavat dokumentit kuhunkiin kokoukseen, joita siis olisi esim. 10 vuodessa.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kuvakekasa työpöydällä
« Vastaus #1 : 05.10.26 - klo:23.00 »
En ole ainakaan huomannut, että tuollaista olisi Linux työpöydissä, ainakaan oletuksena. MacOS on ainoa, jossa on "pinonta".

Tarkoitat siis tällaista?
https://youtube.com/shorts/Rj0XXa3sy28?si=jqwEtrGu71tMCio0

Vaikka kait tuota ehkä jossain määrin saisi kikkailtua KDE:n aktiviteeteilla?
« Viimeksi muokattu: 05.10.26 - klo:23.02 kirjoittanut qwertyy »

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kuvakekasa työpöydällä
« Vastaus #2 : tänään kello 00:10 »
Ainakin Xubuntussa onnistuu luoda kansioita työpöydälle ja järjestää kuvakkeet niihin, mutta tätä ei ehkä tarkoitettu.

Itse käytän tuota xfce4-panel-ohjelmaa, johon saa  ohjelmat ihan menuvalikkoon.
https://linuxiac.com/wp-content/uploads/2024/12/arch-xfce420-desktop.jpg
« Viimeksi muokattu: tänään kello 00:12 kirjoittanut Snufkin »
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754