Nvidia 470:n pitäisi kyllä toimia myös uudemmilla 6.8-sarjan kerneleillä, kun asennat apt:lla paketin nvidia-driver-470-server. Server-versio tarvittiin siis siksi että nvidia-driver-470 vaihtaa ajurin väkisin uudempaan epäyhteensopivaan versioon. Graafinen ajurienhallinta ja ubuntu-drivers puolestaan taitavat tarjota vain sellaisia ajureita, joihin on valmiiksi käännetyt ja allekirjoitetut kernelimoduulit. Siksi pitää asentaa tämä kyseinen paketti apt:lla, ja ajurimoduuli käännetään automaattisesti DKMS:n avulla.
Eli poista ensin muut nvidian ajuriasennukset:
sudo apt purge "nvidia*"
Sitten uusi yritys:
sudo apt install nvidia-driver-470-server
Jos koneessa on Secure Boot päällä, DKMS:n avulla tai muuten itse käännetty ajuri vaatii Machine Owner Key:n (MOK) asettamisen. Nvidian ajuri/DKMS saattaa itsekin tarjota sitä asennuksen yhteydessä. Tämä siis tarkoittaa, että pyydettäessä annat itse valitsemasi salasanan MOK:n asettamista varten, ja seuraavan uudelleenkäynnistyksen yhteydessä annat koneen pyytäessä saman MOK-salasanan uudelleen. Tämän jälkeen itse käännetty ajuri toimii Secure Bootin kanssa. Vaihtoehtona on myös kytkeä Secure Boot kokonaan pois käytöstä koneen UEFI-asetusvalikon (eli ns. "bios-asetusten") kautta.