Kirjoittaja Aihe: Linkkien sekoilua  (Luettu 59 kertaa)

HannuK

• Käyttäjä
    • Profiili
Linkkien sekoilua
« : 28.10.25 - klo:15.05 »
Tässä toinen varoituksen ja ihmettelyn aihe. Olen tehnyt paljon Impressillä sivuja, joihin olen lisäillyt myös linkkejä. Lopuksi olen tämän Impress-tiedoston muuttanut pdf-muotoon.
Nyt tapahtui vähän aikaa sitten, että olin tehnyt samalla tavalla, eli kolme linkkiä, yksi vei dropboxiin, toinen www-sivulle ja kolmas Youtubeen. Huomasin sattumalta, että kaikki pdf-tiedoston linkit veivät Youtubeen??? Menin tarkistamaan alkuperäistä Impress-sivua ja kun vein kohdistimen ko. linkin kohdalle, niin siinä näytettiin aivan oikea linkin kohde!!!! Taistelin tämän asian kanssa korjatakseni, mutta aina tapahtui toi mystinen ohjautuminen Youtubeen. Lopulta kyseisen Impress-sivun, millä nuo linkit olivat, poistin kokonaan, ja tein uuden sivun. Varmuuden vuoksi tein jokaisen linkin omaan erilliseen kirjoituskenttään ja niihin määrittelin linkit. Nyt alkoi toimimaan myös pdf-versio. En kuitenkaan vielä käsitä, mitä tuossa viallisessa versiossa oikein tapahtui. Olinko määritellyt vahingossa koko tuon "tekstikehyksen", minkä sisällä nuo linkit olivat, Youtube linkiksi? Eli silloin se olisi ylittänyt muiden ohjeistuksen??? Vai oliko tuolla asialla, mikä on märitelyt päällimmäiseksi ja mikä alimmaiseksi, vaikuttanut tuohon asiaan.
Mitä tästä opimme; varmista, varmista ja varmista kontrolloimalla joka asia.
Motto: Monimutkaista on helppo tehdä.
2 kpl HP Stream 14" 2 Gt/32 Gt, 1 kpl HP 250-G5 15" 8 Gt/120 Gt, Ubuntu 16.04 LTS ja 20.04 LTS  ja Linux Mint 20.1 Cinnamon , ei Windowsia.  Acer 17" Ubuntu Mate+Win XP