Kirjoittaja Aihe: Dropbox salasana tarjous (RATKAISTU)  (Luettu 455 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Dropbox salasana tarjous (RATKAISTU)
« : 25.10.25 - klo:15.40 »
Sain dropboxin salasanatarjouksen, joka on periaatteessa ihan ok. Tosin en muista nykyistäkään salasanaani, koska siihen ei ole ollut tarvetta. Ilmeisesti Dropbox ei ole poistamassa mitään koneeltani, mutta se vaatii salasanan uusimista vuodeksi. Tarjous on sinänsä aivan ok. ja olen aikaisemmin harkinnut dropboxin laajentamista maksulliseksi.

Kysymys on:Jos en hyväksy dropboxin maksullisen salasanan tallentamista, poistaako se tiedostoni? En myöskään haluaisi "elinikäiseeen avioliittoon" dropboxin kanssa. Voisin kokeilla vaikka vuoden ja sitten päättää jatkanko. Järkeni sanoo, että tuskin dropbox sellaista tarkoittaa, mutta mene tiedä! Mutta osaisiko joku vastata tuohon. Viitisentoista euroa vuodessa ei sinänsä ole paha tarjous.
« Viimeksi muokattu: 26.10.25 - klo:15.37 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Dropbox salasana tarjous
« Vastaus #1 : 26.10.25 - klo:15.31 »
Mielestäni Dropbox käyttäytyi kuin virusohjelma, Kun poistin sen Windowsista se poisti kaikki tiedostoni ja hakemistoni c-levyltä. Tosin Ubuntussa sen omalla osiolla eli kotihakemistossani oli edelleen dropbox ja sen alikansioina minun kansioitani ja tiedostojani. Annan sen nyt olla siellä enkä tee sille ainakaan toistaiseksi  mitään.

Dropbox on tavallaan virusohjelma.. Se antaa sinulle tilaa, mutta sen jälkeen olet siitä riippuvainen, sillä jos poistat sen myös tiedostosi poistuvat, Jos et poista, se toimii luultavasti hyvin, mutta ohjelma ei ole minun makuuni. Onedrive toimii ilman sellaisia vaatimuksia kuin Dropbox myös linuxista..

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Dropbox salasana tarjous (RATKAISTU)
« Vastaus #2 : 26.10.25 - klo:23.02 »
Montakohan kertaa tämä pitää sanoa: varakopioi ne tiedostosi ja asenna kaikki uudelleen. Siinä on se ratkaisu!

Tietääkseni dropbox ei voi poistaa mitään omalta levyltäsi, mutta mahtaako sinulla olla edes tietoa ovatko nuo tiedostot omalla koneella tai pilvessä.

Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Dropbox salasana tarjous (RATKAISTU)
« Vastaus #3 : 02.11.25 - klo:14.27 »
Kyllä ne olivat minun omalla koneellani. Kun poistin  dropboxin, siinä meni samalla osa tiedostojani, jotka olivat dropoxin alikansiossa. Minulla oli kuitenkin varmuuskopiot kaikista. Jouduin vain järjestelemään uusiksi hakemistojani. Dropbox kyllä varoitti ennen poistamista, etten pääse enää kyseisiin tiedostoihin, mutta kuten kirjoitin, minulla oli varmuuskopiot niistä.En siis varsinaisesti menettänyt mitään, mutta aikaa meni uudelleenjärjestelyihin. Asia on omalta kohdaltani selvä.