Kirjoittaja Aihe: Voiko Dropbox tilin poistaa ilman, että se poistaa haltuun ott (RATKAISTU)  (Luettu 846 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Voiko Dropbox tilin poistaa ilman, että se poistaa haltuun ottamansa tiedostot? Sinänsä se on toiminut hyvin, tiedostot ovat avautuneet ja sulkeutuneet, mutta ne näkyvät dropboxin alikansiona. Mitä tiedostoille tapahtuu, jos haluan poistaa dropboxin, koska olen ilmeisesti vahingossa ladannut sille luvan ottaa kaikki tiedostoni haltuunsa? Voisin aivan hyvin käyttää Onedrivea tai vain tallentaa tärkeät tiedostot ulkoiselle kovalevylle tai nettiin. Nyt minun pitäisi jatkaa omaa työtäni ja olen kiikissä dropboxin kanssa.

« Viimeksi muokattu: 02.11.25 - klo:14.34 kirjoittanut Pontus12 »

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
Dropbox-tili on eri asia kuin se dropbox-linkki tietostohakemistossa. Tili on www-palvelu ja tiedostolinkitystä varten pitää asentaa erillinen ohjelma. Jos poistat tuon ohjelman koneeltasi, niin tilillä ne pitäisi vielä säilyä, eli voit käyttää niitä selaimen kautta. Näin ainakin minulla, mutta ei tietoa, miten tuo toimii Windowseissa.
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Minulla on samassa koneessa myös Ubuntu ja pääsen myös sen kautta lukemaan kyseisiä tiedostoja, mutta miten poistaa tuon tilin, en tiedä. Miten asiaan voisi vaikuttaa Ubuntun kautta?

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
Sulla on niin kryptinen setuppi, ettei tuosta osaa kukaan sanoa. Paitsi, että asenna ne käyttikset uudelleen. Sitten laitat pilvipalvelut myös uudelleen, niin kaikki on taas järjestyksessä.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Haluaisin vielä tietää, mikä vaara ja onko vaaraa siinä, että Dropbox on ominut päälevyn Documents kansion niin, että pääsen siihen vain sen kautta. Voin kuitenkin käyttää kansiota ja avata sekä tarvittaessa poistaa ohjelmia. Kun kopioin yhden dropboxin alaisen tiedoston onedriveen, kaikki sujui ongelmitta. Pitäisikö minun vain hyväksyä, että koneessani on ainakin toistaiseksi dropbox?  Ja onko siitä mahdollisesti hyötyä minulle?

Nyt Dropbox ilmoittaa että olen käyttänyt kaiken ilmaisen tilan ja vaatii maksua tai tiedostot poistetaan. Ymmärtäisin sen tarkoittavan pilveä, minne se on tallentanut tiedostoja. Jo se tarkoitaisi tietokoneellani olevia tiedostoja asia olisi ikävämpi, mutta tuskini sekään olisi katastrofi.
« Viimeksi muokattu: 24.10.25 - klo:19.45 kirjoittanut Pontus12 »

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
Haluaisin vielä tietää, mikä vaara ja onko vaaraa siinä, että Dropbox on ominut päälevyn Documents kansion niin, että pääsen siihen vain sen kautta. Voin kuitenkin käyttää kansiota ja avata sekä tarvittaessa poistaa ohjelmia. Kun kopioin yhden dropboxin alaisen tiedoston onedriveen, kaikki sujui ongelmitta. Pitäisikö minun vain hyväksyä, että koneessani on ainakin toistaiseksi dropbox?  Ja onko siitä mahdollisesti hyötyä minulle?

Nyt Dropbox ilmoittaa että olen käyttänyt kaiken ilmaisen tilan ja vaatii maksua tai tiedostot poistetaan. Ymmärtäisin sen tarkoittavan pilveä, minne se on tallentanut tiedostoja. Jo se tarkoitaisi tietokoneellani olevia tiedostoja asia olisi ikävämpi, mutta tuskini sekään olisi katastrofi.
Sori, en minä tuosta ainakaan ota enää mitään selvää. Itse asiassa koko ajan menee sekavamman kuuloiseksi tuo juttu. Edelleenkin hyvä jos saisit jonku käymään siellä paikanpäällä.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Olen samaa mieltä, mutta en tunne Tampereella ketään, joka pystyisi nyt auttamaan. Minä haen apurahaa kirjalliseen työhöni ja se on nyt ykkösasia. Kun se asia on selvä, voin hyvin asentaa Windowsin uudestaan edellyttäen, että löydän vielä sen asennuslevyt.

Snufkin

• Käyttäjä
    • Profiili
Hanki 100-200€ läppäri ja asenna sille pelkkä linux. Sitten alat käyttämään sitä ja jos joskus vielä kaipaan Windowsia, niin ala fiksaamaan sitä vanhaa konetta.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Päätän aiheen loppuunkäsitellyksi. Poistin dropboxin, menetin teidostoja, mutta minulla oli niistä kopiot, joten jouduin vain tekemään joitakin uudelleenjärjestelyitä. Minulle riittää hyvin Onedrive. Se on kätevä double boot koneessa.

tapion

• Käyttäjä
    • Profiili
Olen samaa mieltä, mutta en tunne Tampereella ketään, joka pystyisi nyt auttamaan. Minä haen apurahaa kirjalliseen työhöni ja se on nyt ykkösasia. Kun se asia on selvä, voin hyvin asentaa Windowsin uudestaan edellyttäen, että löydän vielä sen asennuslevyt.
Kysy vaikka täältä; https://www.mukanetti.net/
Digiapua ikäihmisille.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.