Kirjoittaja Aihe: Urheilun seuranta  (Luettu 566 kertaa)

Jere Sumell

• Käyttäjä
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
Urheilun seuranta
« : 21.03.25 - klo:10.33 »
Tästä vielä tainnut olla ketjua, niin kiinnostaisi kuulla foorumikollegoilta mitä urheilua seuraatte varmaan jotain?

Itse en ole salilla käyvä tyyppi, vaikka se oli jo 2 vuotta sitten tavotteissa, että naiset kiinnostuisi varmaan paremmin body-build -miehistä paikallislähiöni Fitness24/7 -mitä avasi sivu/haarakonttorin (branch) kotilähiööni, mutta se jäi ajatuksen asteelle.

Itse tykkään käydä FC Interin kotiotteluissa, ja tervetullut vielä takaisinkin tottakai, mitä pysyvissä väreissä Suomi menossa eurooppalaiseen suuntaan futiksen katsojien profilointi siellä osana. Pitää käyttäytyä ihmisiksi.

Turun kauppatorin R-kioskissa usein asioin vieläpä aamuaikaan, niin tänään oli Pirelli-lippiset entisillä (aiemmin USA-lippikset tyyliin istuva Yhdysvaltojen presidentti Trump), niin olen nimennyt heidät suullisen vuorovaikutuksen osalta "Jaa, siellä on Amerikan huoltojoukkue" -taas kasassa, mitä puhuvat pyörätuolissa istuvan ihmisen kanssa aina NHL-vetojen osalta, niin tänään oli ekaa kertaa rengasvamistaja, pitkäaikaisen moottoriurheilusponsori "Pirelli" -viralliset lippikset päässä, niin totesin siinä 60 euroa R-kioskille käyttäneenä "Jaa, se on NHL-kausi ohi teidän joukkueen osalta ohi, nyt on rallikausi alkamassa vai", ni nämä totesivat, juu nyt on rengasvalmistaja tämä juttu.

Itse seuraan jalkapalloa, snookkeria ja uusimpana tullut lentopallo, mitä katson televisiosta. Olen harkinnut oma statukseni lähinnä "kokenut vaihtoehtoisia merkityksiä videoiden osalta ja havainnon jälkeen tulkintojen osalta etsivänä, niin noista kolmesta olen kiinnostunut netti/televisio/radio -lähteiden osalta pride-sateenkaari avoimien yhteiöjen osalta kiinnostuksen kohteitani.

Kiinnostaisi kuulla muilta foorumia seuraavilta, seuraatteko urheilua/harrastatteko ja mitä lajeja? Itselläni on jalkapallo lapsuudesta saakka lähinnä euroopan liigat ja sitten tulee snooker ja lentopallo - innostus on purrut lähinnä naisten joukkueiden osalta ensinnä. Seuraan toki tulosten tasolta, vaikka en lyö vetoa jääkiekosta, mutta lätkää ja päivän uutisointia muistakin lajeista.

Olen nimittäin havahtunut, että olen näiden sohvaperunana harrastettavien netti/televisio/radio/päivän ajankohtaiset printtimedialähteet kotikaupungissani havainnut, että voisi aloittaa ihan fysiikan osalta uuden kuntosaliharrastuksen.

Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)

raimo

• Käyttäjä
  • KDE neon
    • Profiili
Vs: Urheilun seuranta
« Vastaus #1 : 21.03.25 - klo:16.22 »
Snookeri tulee ykkösenä (https://max.com), sitten tennis, kolmantena lentopallo ja jalkapalloa jos se tulee esim TV2, joskus.
Nämä kaikki netistä. No nyt minulla ei ole kuin Max eli sitä seuraan mitä sieltä tulee. MTV Sport ja Viaplay hinnoittelivat itsensä ulos.

Viime yönä tuli halli-YU MM joka piti katsoa (TV2 klo 04) kun Saga oli siellä, no heräsin ja näin Sagan 60m juoksun jossa hän ei pärjännyt, sitten oli pakko mennä nukkumaan, edes kofeiinipillerit ei auttannu. Ja MM kultaahan sieltä sitten tuli, eli muut 4 lajia Saga suoritti ylivoimasesti. Mutta kun en jaksanut niin en jaksanut. :(
« Viimeksi muokattu: 21.03.25 - klo:16.32 kirjoittanut raimo »
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

avanti

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 22.03.25 - klo:00.22 »
Itse seuraan F1-kisat, maksaa mitä maksaa. Oheislajeja  F2 ja F3 mukaanlukien. Sitten harrastan voimanostoa, on oikea elämäntapa. Kävelen myös edes ja takaisin salille, noin 2,5 kilometriä, paitsi ei kesä- heinä- elokuussa kun sali on kiinni. Mutta metro kulkee pitemmälle.

ML
Matti Lamminen itäiseltä Vantaalta.
Intel NUC i5 prosessorilla.
Ubuntu 22.04.1 LTS

ilkant

• Käyttäjä
  • Kubuntu
    • Profiili
« Vastaus #3 : 22.03.25 - klo:02.45 »
Jokunen vuosi sitten harrastin treenauksen alkeita judo-tatamilla. Pitää sanoa, että tulin ruumiiltani paljon notkeammaksi. Mutta sittemmin elämään on tullut fyysisiä rajotteita, jotka ovat vieneet tuota notkeutta pois. Eikä ole tullut treenattua.

igor_2

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.03.25 - klo:08.08 »
Eipä juuri tule aktiivisesti seurattua. Paikan päällä taisin viimeksi olla jossain Tuton pelissä. Harrastekiekkoa on tullut vähän käytyä katsomassa. Paimion hallissa viimeksi aktiivisemmin.

Telkkarista en seuraa kun jääkiekon MM Suomen pelit. Jalkapalloa ehkä kuitenkin mieluiten, vaikka en siihenkään varsinaisesti panosta. Tietysti isommat yleisurheilukisat tulee jollain tarkkuudella seurattua.

Ei voi sanoa olevansa urheiluviihteen suurkuluttaja. Enemmän satunnainen tarkkailija.

Jere Sumell

• Käyttäjä
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
« Vastaus #5 : 23.03.25 - klo:15.50 »
Juu, Snooker on mielenkiintoinen laji seurata ihan kotisohvaltakin, vaikka itse ei olisi edes keskiverto-satunnaisharrastaja. Turussa toi Aurabiljardi ihan mukava illanvietto-aktiviteettikohde, voittaa hohtokeilailun Aninkaisissa tai Kupittaan hallissa 100-0.

Itselläni päätoiminen tulonlähde työkyvyttömyyseläke, niin rajalliset mahdollisuudete noissa suoratoistopalveluissa, mitä voin tilata, mutta MAX -vuositilaus on harkinnassa vakavasti, mitä sieltä näkyy Snookeria paljon.

Jääkiekon osalta tosiaan mestiskiekko mielestäni viihdyttävämpää seurata, jos lähtee jäähalliin seuraamaan ottelua. Marli-areena kupittaalla on edellä Artukaisten suuntaa, mitä itse saan välillä vapaalippuja Tuto Hockeyn otteluihin, ja olen luvannut tarjota seuran vuoksi opiskelukaverilleni matsi-illan Marli-areenalla, joskin siinäkin pitäisi aktivoitua.

Tutolla on myös lentopallojoukkue, mutta olen lentopallon osalta vasta alkutekijöissä, ja Ruutu+ -palvelua pitänyt nyt jo useamman vuoden tilausta voimassa, ja Finnpanel lähetti päiväpostissa kirjeen, jossa kerrottiin, että olen "satunnaisotannassa"- mukana edellisen vuoden televisiokatselukuluttajatutkimuksessa, vaikka vastasin siihen sitten lopulta omalla nimelläni, kun lupasivat 5 euron K-market lahjakortin, mitä siinä kyselytutkimuksessa on se "vanki" (id-tunnistenumero), minkä perustellla voivat yksilöidä vastaukseni, niin ei itselläni mitä menossa vasta ensimmäinen älytelevisio, ole mitään taustoissa hämärää, niin päätin vastata.

Olen luonut kertakäyttöisellä sähköpostiosoitteella crazygames.com -palveluun tunnuksen, jossa pelaan myös moninpelihuoneen 8-palloa, mitä joskus oli Aapeli.com -hyvä nettibiljardi mm, mutta nettibiljardissa ei ole vastaavia haasteita esimerkiksi vallissa kiinni olevan cue-pallon lyömisen suhteen, kaikki positiot on tasa-arvoisen helppoja/vaativia, mitä sitten live - tilanteessa.

Toisaalta, ei livepokeristakin on muutamien liveturnausten osalta kokemusta, ja mitä pelaan Veikkauksella lähinnä 4 kortin Pot Limit Omahaa (vetokäsiä tulee enemmän), niin siinä livetilanteessa sama, että pitää osata päässä laskea ne käsien voimasuhteet, eikä ketään auta.

Pokeri nyt urheilulaji ole sillä tavalla, tarpeeksi nähnyt käsiä omaksi eduksi/voitoksi ja tappion osalta, missä käsi on ennen riveriä yli 90% suosikki, ja viimeinen kortti ratkaisee potin kohtalon, että siinä määrin tuuripeli jos puhtaasti käsien voimalukujen pohjalta pelaa. No, en katso pöytäpokeriturnausvideoitakaan netistä, vaikka sekin buumi on mennyt jo Suomessa vähän ohi, vaikka pelin huippuvuodet nettipokerin suosion nousukaudella Suomessa sitä on pelattu paljon aiemminkin, ja tullaan pelaamaan.

Snooker tosiaan mukava herrasmieslaji.
Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)