Juu, Snooker on mielenkiintoinen laji seurata ihan kotisohvaltakin, vaikka itse ei olisi edes keskiverto-satunnaisharrastaja. Turussa toi Aurabiljardi ihan mukava illanvietto-aktiviteettikohde, voittaa hohtokeilailun Aninkaisissa tai Kupittaan hallissa 100-0.
Itselläni päätoiminen tulonlähde työkyvyttömyyseläke, niin rajalliset mahdollisuudete noissa suoratoistopalveluissa, mitä voin tilata, mutta MAX -vuositilaus on harkinnassa vakavasti, mitä sieltä näkyy Snookeria paljon.
Jääkiekon osalta tosiaan mestiskiekko mielestäni viihdyttävämpää seurata, jos lähtee jäähalliin seuraamaan ottelua. Marli-areena kupittaalla on edellä Artukaisten suuntaa, mitä itse saan välillä vapaalippuja Tuto Hockeyn otteluihin, ja olen luvannut tarjota seuran vuoksi opiskelukaverilleni matsi-illan Marli-areenalla, joskin siinäkin pitäisi aktivoitua.
Tutolla on myös lentopallojoukkue, mutta olen lentopallon osalta vasta alkutekijöissä, ja Ruutu+ -palvelua pitänyt nyt jo useamman vuoden tilausta voimassa, ja Finnpanel lähetti päiväpostissa kirjeen, jossa kerrottiin, että olen "satunnaisotannassa"- mukana edellisen vuoden televisiokatselukuluttajatutkimuksessa, vaikka vastasin siihen sitten lopulta omalla nimelläni, kun lupasivat 5 euron K-market lahjakortin, mitä siinä kyselytutkimuksessa on se "vanki" (id-tunnistenumero), minkä perustellla voivat yksilöidä vastaukseni, niin ei itselläni mitä menossa vasta ensimmäinen älytelevisio, ole mitään taustoissa hämärää, niin päätin vastata.
Olen luonut kertakäyttöisellä sähköpostiosoitteella crazygames.com -palveluun tunnuksen, jossa pelaan myös moninpelihuoneen 8-palloa, mitä joskus oli Aapeli.com -hyvä nettibiljardi mm, mutta nettibiljardissa ei ole vastaavia haasteita esimerkiksi vallissa kiinni olevan cue-pallon lyömisen suhteen, kaikki positiot on tasa-arvoisen helppoja/vaativia, mitä sitten live - tilanteessa.
Toisaalta, ei livepokeristakin on muutamien liveturnausten osalta kokemusta, ja mitä pelaan Veikkauksella lähinnä 4 kortin Pot Limit Omahaa (vetokäsiä tulee enemmän), niin siinä livetilanteessa sama, että pitää osata päässä laskea ne käsien voimasuhteet, eikä ketään auta.
Pokeri nyt urheilulaji ole sillä tavalla, tarpeeksi nähnyt käsiä omaksi eduksi/voitoksi ja tappion osalta, missä käsi on ennen riveriä yli 90% suosikki, ja viimeinen kortti ratkaisee potin kohtalon, että siinä määrin tuuripeli jos puhtaasti käsien voimalukujen pohjalta pelaa. No, en katso pöytäpokeriturnausvideoitakaan netistä, vaikka sekin buumi on mennyt jo Suomessa vähän ohi, vaikka pelin huippuvuodet nettipokerin suosion nousukaudella Suomessa sitä on pelattu paljon aiemminkin, ja tullaan pelaamaan.
Snooker tosiaan mukava herrasmieslaji.