Kirjoittaja Aihe: Kubuntu-päivitys Discoverilla kaatui  (Luettu 92 kertaa)

ilkant

• Käyttäjä
  • Kubuntu
    • Profiili
Kubuntu-päivitys Discoverilla kaatui
« : 07.03.25 - klo:19.39 »
Jokin aika sitten päivitin Kubuntu 24.10:nen Discoverilla. Siellä oli Chromium ja Firefox päivitettävänä sekä uusi versio Linuxista. Päivitykset menevät niin, että ensimmäisellä päivityskerralla päivittyvät selaimet. Ja sitten pitää painaa toisen kerran päivitä-painiketta, jotta nuo järjestelmätiedostot päivittyisivät ja muut ohjelmat. Nyt kävi niin, että Discover ilmoitti virheen ja ilmaisi, että siitä pitäisi kirjoittaa bugiraportti Lauchpadiin. No minä painoin sitä painiketta. Launchpadissa minun olisi pitänyt selata niistä bugi-ilmoituksista, että onko joku toinen ehtinyt jo kirjoittaa tuollaisesta tilanteesta raportin. Ja onko se täsmälleen samanlainen tilanne kuin minulla. Bugiraportin kirjoitus jäi tekemättä.

Sitten kun käynnistin DIscoverin uudelleen, se ei tuonutkaan järjestelmäpäivitystä enää näkyviin. Mietin, että mitä minulta jäi saamatta. Kone toimi kuitenkin moitteettomasti. Ja tänään päivittyi jotain järjestelmätiedostoja. Onkohan tuo ollut mahdollisesti väliaikainen virhe (K)ubuntun pakettivarastossa? Silloinhan se ei haittaa mitään. EIkä tämä nytkään haittaa. Kirjoitan vain, että tällaistakin voi tapahtua.

pkill

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kubuntu-päivitys Discoverilla kaatui
« Vastaus #1 : 09.03.25 - klo:21.59 »
Ei ole Kubuntu nyt vuoteen ollut käytössä, mutta se discover oli kyllä ainakin silloin vielä tosi buginen joka kaatuili ja jätti päivittämättä, eikä aina asentanut ohjelmia.