Kirjoittaja Aihe: (RATKAISTU) Ohjelmistopäivitykset ja -lähteet sekaisin  (Luettu 624 kertaa)

kimmon

• Käyttäjä
    • Profiili
Hei.

Ubuntu 24.10 kyseessä. Ohjelmistopäivitykset vähän sekoilee. Se löytää useita päivitettäviä ohjelmia ja paketteja, mutta vain harvat niistä pystyy päivittämään. Muut eivät ole ruksitettuina päivitettäväksi eikä niitä voi itse ruksittaa. Esimerkiksi nyt löysi Libreofficen päivitykset, mutta niitä ei voi päivittää.

Olen jättänyt huomiotta ajatellen, että kyse vain yksittäisestä tapauksesta, mutta kyllä se nyt toistuu. Mahdollisesti alkoi 24.10 päivityksen yhteydessä. Eikö silloin päivitys poista jotkut ohjelmalähteet käytöstä ja ne pitäisi itse käydä ruksimassa takaisin käyttöön? Oletin, että olen unohtanut ruksittaa ne ja ruksitin äsken, mutta nyt tulee vikakoodia.

Joten, mitä "Ohjelmistot ja päivitykset" asetuksissa piti olla "Ubuntu-ohjelmistot" ja "Muut ohjelmistot" välilehdillä?
« Viimeksi muokattu: 24.01.25 - klo:18.02 kirjoittanut kimmon »

epiphone

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ohjelmistopäivitykset ja -lähteet sekaisin
« Vastaus #1 : 24.01.25 - klo:17.35 »
Se on tarkoituksella, ettei kaikkia päivityksiä saa heti. Englanniksi sanotaan "phasing", en ole varma suomenkielisestä termistä.
Kahvi on väkevin juomani

kimmon

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ohjelmistopäivitykset ja -lähteet sekaisin
« Vastaus #2 : 24.01.25 - klo:18.02 »
Se on tarkoituksella, ettei kaikkia päivityksiä saa heti. Englanniksi sanotaan "phasing", en ole varma suomenkielisestä termistä.

Ah, kiitos, sitten asia lienee kunnossa :)

epiphone

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: (RATKAISTU) Ohjelmistopäivitykset ja -lähteet sekaisin
« Vastaus #3 : 24.01.25 - klo:19.15 »
https://askubuntu.com/questions/1431940/what-are-phased-updates-and-why-does-ubuntu-use-them

Tuossa linkissä vielä Englanniksi on selitetty tätä kyseistä juttua.
Kahvi on väkevin juomani