Kirjoittaja Aihe: Kopioiminen Onedrivesta omalle koneelle ei enää onnistunut  (Luettu 1339 kertaa)

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Kopioiminen Onedrivesta omalle koneelle ei enää onnistunut. Aikaisemmin se ei onnistunut Dolphinilla, mutta onnistui Tiedostot ohjelmalla. Myöskään tiedoston suora tallantaminen ei onnistunut. Minun piti ladata tiedosto koneelleni ja se onnistui. Sen jälkeen se piti siirtää haluamaani hakemistoon.

Ilmeisesti joku Windowsin tai Ubuntun päivitys on vaikuttanut siihen, että suora kopioiminen oli estetty.  Lataamisessa koneelleni käytin Firefoxia, joka tallensi Ladatut kansioon, mistä sitten kopioin ne haluamaani kansioon.
Mikä lienee syynä tällaiseen ongelmaan? Vielä en ole kokeillut Kubuntua, mutta epäilen ongelman olevan sama senkin kohdalla.

Yritin myös avata pdf-tiedoston Ocularilla one drivesta, mutta sekään ei onnistunut.
« Viimeksi muokattu: 21.10.24 - klo:15.27 kirjoittanut Pontus12 »

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Pystytkö kuitenkin selaamaan OneDriven tiedostoja Ubuntun tiedostoselaimella? Millaisen virheen se antaa, tai mitä tapahtuu, kun yrität kopioida tiedoston paikalliseen kansioon (esim. raahaamalla)?

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Tiedoston kopiointi toiseen kansioon tietokoneessa ei onnistu.Yritin kopioida, mutta se antoi ilmoituksen: "HTTP-virhe: Unauthorized".
Pystyn siis vain lataamaan Onedrivesta tiedoston. Tarkennus: en pysty edes siihen kaikkien tiedostojen osalta. Kubuntussa pystyin tekemään niin, ja sitten kopioimaan tiedoston haluamaani kansioon. Aikaisemmin Ubuntussa saatoin käyttää suoraan tiedostoselainta kopioidessani tiedostoja haluamaani kansioon.
En tiedä, mikä tämän tekee näin hankalaksi. Mutta jos tilanne on muuttunut tällaiseksi doubleboot järjestelmä ei ole enää mielekäs ainakaan Windowsin kanssa, sillä pystyn enää käyttämään vain internet selaimen kautta OneDrivea ja sen tiedostoja.

Onko muuten Google Driven kohdalla sama ongelma?

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Tiedoston kopiointi toiseen kansioon tietokoneessa ei onnistu.Yritin kopioida, mutta se antoi ilmoituksen: "HTTP-virhe: Unauthorized".

Saatko tämän virheen siis tiedostoselaimella? Näet sillä OneDriven sisällön, mutta kopiointi epäonnistuu?

Kokeile poistaa Microsoft-tili työpöydän verkkotileistä ja lisää se uudelleen.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Microsoft tilin poistaminen ei muuttanut tilannetta. Ainoa tapa kopioida Onedrivesta on ladata tiedosto omalle koneelle, josta sen saa kopioitua johonkin koneen omaan hakemistoon. Tilanne oli samanlainen Kubuntussa.
Doule boot järjestelmän ylläpitäminen ei tunnu enää kovin järkevältä. Tidedostot saa siis siirrettyä koneelle kuin koneelle lataamalla ne verkosta. Kuten olen aikaisemminkin jo moneen kertaan todennut, pidän enemmän linuxista kuin Windowsista. Mutta kannattaako enää pitää doublebootia?

Suurin syy, miksi en pidä Windowsista on mainokset. Minä osaan itse valita, mitä haluan. Osaan myös etsiä verkosta ja osaan syödä ilman television ruokamainoksia.

Minua harmittaa ainostaan, etttä työn tekeminen Ubuntussa windows-käyttäjän kanssa hankaloituu.

nm

• Käyttäjä
    • Profiili
Microsoft tilin poistaminen ei muuttanut tilannetta.

Onnistuiko sen jälkeen tilin uudelleenluonti (eli kirjautuminen)? Yritätkö nyt varmasti selata OneDriveä GNOME:n Tiedostot-ohjelmalla, etkä esim. Dolphinilla?

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Selasin "Tiedostot" ohjelmalla, mikä käsittääkseni on sama kuin Gnome Files ohjelma. Sitten etsin hakemistosta vielä gnome files ja minulle aukeni ohjelma pcman, joka on kaksipaneelinen. Se toimi jollain tavalla, mutta kopioiminen onedrivesta nikotteli. Se ikään kuin kopioi, mutta tulos ei ollut kokonainen.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
...minulle aukeni ohjelma pcman, joka on kaksipaneelinen. Se toimi jollain tavalla, mutta kopioiminen onedrivesta nikotteli. Se ikään kuin kopioi, mutta tulos ei ollut kokonainen.
On erittäin tärkeää, että käytät vain ja ainoastaan Gnomen tiedostohallintaa, koska se on "integroitu" OneDriveen kirjautumisen merkeissä. Jos yrität kikkailla jotain väärällä tiedostoselaimella, niin todennäköisesti saat vain sorkittua tavallaan niitä linkkejä, et pilvessä olevia tiedostoja. Tiedostothan vain näkyy näennäisesti koneella, jos et niitä varsinaisesti synkronoi koneellesi.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Huomasin tuon, kun nm  kirjoitti siitä. Ongelma ei ratkennut, vaikka käytin gnomen "Tiedostot" ohjelmaa. Pcman näytti ensin toimivan, mutta sekin sekoili myöhemmin. Lataus verkosta Lataukset kansioon ja sieltä kopioiminen haluttuun kansioon toimii sekä Ubuntussa että Kubuntussa. Kyseiset ohjelmat ovat siis eri koneilla.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Lataan Fiefoxissa tai Chromessa olevasta Onedrivesta Ladatut kansioon, josta kopioin sen haluamaani kansioon. Onedriveen kopioiminen ja sieltä koneen tiedostoselaimelle ei onnitunut.
Google Drive tuntuu vieläkin pulmallisemmalta, mutta sama systeemi toimii siinäkin. Sen sijaan tiedostoselaimen käyttäminen on siinä ehkä vieläkin pulmallisempaa, vaikka latasi Kio Driven.

Pontus12

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Kopioiminen Onedrivesta omalle koneelle ei enää onnistunut
« Vastaus #10 : 04.11.24 - klo:15.07 »
Kokeilin myös Gnome commanderia, mutta en saanut sillä edes auki onedrivea.