Kirjoittaja Aihe: win-sisäverkossa olevaan verkkotulostimen tulostus  (Luettu 3079 kertaa)

chevy454

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Moi kaikille,
Olen tehnyt sen tärkeän päätöksen ja päättänyt aloittaa uuden elämän bittimaailmassa. Nämä tukisivut ovat todella asialliset ja luettuani näitä palstoja jo parinviikon ajan olen huomannut, että ohjeet ja vastaukset ovat todella asiallisia. Kiitos ja kumarrus hyvästä työstä hyvän asian puolesta.

Ubuntu asennukset kivasti takana ei ongelmia, mutta pientä säätelyä vaatii. Kysymyksiä on paljon, mutta aloitetaan tällä (ettei tarvitse aina tulostaa win koneesta). Adsl-modeemissa on Nat päällä ja modeemista menee yksi verkkokaapeli kytkimeen mihin olen liittänyt kaikki win-koneet (4), linux -koneet(4) ja verkkotulostimen. Ongelma miten saan tulostuksen onnistumaan linux koneilta. Dhcp antaa kaikille IP:t  10. alkusia, myös tulostimelle. Tulostin on HP 1022n.

Terveisin chevy454

P.S. win koneista tulostus toimii

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: win-sisäverkossa olevaan verkkotulostimen tulostus
« Vastaus #1 : 08.10.06 - klo:21.02 »
Järjestelmä -> Hallinta -> Tulostus -> Uusi tulostin -> Tyyppi: Verkkotulostin

Enempää en osaa sanoa. HP:n tulostimet ovat kuitenkin itselläni toimineet suhtteellisen hyvin.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: win-sisäverkossa olevaan verkkotulostimen tulostus
« Vastaus #2 : 08.10.06 - klo:21.06 »
Enempää en osaa sanoa.

Voin laittaa kuvaukset työpaikan verkkotulostimista huomenna tänne.

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Re: win-sisäverkossa olevaan verkkotulostimen tulostus
« Vastaus #3 : 09.10.06 - klo:10.45 »
Voin laittaa kuvaukset työpaikan verkkotulostimista huomenna tänne.

LTSP-verkon yhteinen tulostin on Kyocera KM-C850D. Koska se on sekä Postscript- että HP Direct Jet-yhteensopiva, niin käytämme sitä niillä asetuksilla. En ole edes etsinyt mahdollista Kyocera-ajuria, koska näilläkin asetuksilla onnistuu kaksipuolinen värillinen tulostaminen.

LTSP-verkko on Breezy.

Jos CUPSista löytyy oma HP-verkkolaserisi, niin käytä toki sitä.

Kuva 1



Kuva 2



Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

Myrtti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 112
    • Profiili
    • http://myrtti.fi
Re: win-sisäverkossa olevaan verkkotulostimen tulostus
« Vastaus #4 : 09.10.06 - klo:11.31 »
se minkä olen itse havainnut olevan asia, jota ei ihan heti tule ajatelleeksi, on se, että ainakin meillä täällä töissä tulostavan koneen täytyy olla samassa domainissa tai työryhmässä kuin tulostimen. Ja siihen ei riitä se, että smb.confissa olisi sambaa käynnistettäessä oikea työryhmä, sen on oltava myös tulostettaessa. Ilmeisesti CUPS lukee tuon työryhmän siitä smb.conf-tiedostosta aina tulostaessaan eikä luota siihen tietoon mikä samballa itsellään on asiasta.
GCS/ED/FA/H/P/S/L/O d- s:+ a33 C++ UL+ P+ L+++ E W+++ N+ o K+ w+(---) !O M?>+ V? PS++>$ PE>$ Y+ PGP- t+ 5+++ X+ R tv- b+++ DI++++ D-- G e>+++ h- r x+

chevy454

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Re: win-sisäverkossa olevaan verkkotulostimen tulostus
« Vastaus #5 : 10.10.06 - klo:22.13 »
Moi

Kiitos ohjeista, nyt tulostus win-verkossa olevaan tulostimeen pelaa kuin Buick konsanaan.

Terveisin chevy454