Kirjoittaja Aihe: [Halutaan lainaksi/vuokralle] Arduino ohjelmointilaite!  (Luettu 319 kertaa)

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3015
    • Profiili
Haluaisin lainaksi Arduino-ohjelmointilaitteen, joka toimii Arduino IDE 2:ssa.

Valitettavasti omat taidot eivät aivan riitä päivittämään ohjelmointilaitetta Arduino Uno:lla, enkä omista USBasb-laitetta, joka toimisi nykyisellä avrdudella.

Tarkoitukseni olisi siis päivittää ohjelmointilaitteiden firmikset.

Olisikohan sopiva hinta 10 €, jonka voin lähettää sille, joka uskaltaa vuokrata sillä hinnalla Arduino-ohjelmointilaitetta ?

Olisi myös kiva saada ohjeet kyseisen ohjelmointilaitteen toimintaan.

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 787
    • Profiili
Vs: [Halutaan lainaksi/vuokralle] Arduino ohjelmointilaite!
« Vastaus #1 : 04.10.24 - klo:03.07 »
Haluaisin lainaksi Arduino-ohjelmointilaitteen, joka toimii Arduino IDE 2:ssa.

Valitettavasti omat taidot eivät aivan riitä päivittämään ohjelmointilaitetta Arduino Uno:lla, enkä omista USBasb-laitetta, joka toimisi nykyisellä avrdudella.

Ehem, minkähänlaista laitetta olet oikein hakemassa?

Olen itse koodannut softat Arduinoilleni (Uno, Mega 2560, Due) ArduinoIDE:llä ihan vaan Ubuntussa. USB-piuha Arduinoon kiinni, oikean sarjaportin ja Arduinon valinta ja ohjelma siirtyy helposti Arduinon pysyvään muistiin.

Vai oletko suunnittelemassa jotain vielä ihmeellisempää?
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

Whig

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 342
  • puppu-generaattori
    • Profiili
    • localhost
Vs: [Halutaan lainaksi/vuokralle] Arduino ohjelmointilaite!
« Vastaus #2 : 04.10.24 - klo:07.42 »
Haluaisin lainaksi Arduino-ohjelmointilaitteen, joka toimii Arduino IDE 2:ssa.

Valitettavasti omat taidot eivät aivan riitä päivittämään ohjelmointilaitetta Arduino Uno:lla, enkä omista USBasb-laitetta, joka toimisi nykyisellä avrdudella.

Tarkoitukseni olisi siis päivittää ohjelmointilaitteiden firmikset.

Olisikohan sopiva hinta 10 €, jonka voin lähettää sille, joka uskaltaa vuokrata sillä hinnalla Arduino-ohjelmointilaitetta ?

Olisi myös kiva saada ohjeet kyseisen ohjelmointilaitteen toimintaan.

Oletko nyt päivittämässä Arduinossa itsessään olevaa firmwarea? Tosin en nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat ohjelmointilaitteella minkä haluat Arduinolla päivittää ("päivittämään ohjelmointilaitetta Arduino Uno:lla")?
puppu-generaattorin outputtia
"minä olen kansainvälinen supertähti"

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3015
    • Profiili
Vs: [Halutaan lainaksi/vuokralle] Arduino ohjelmointilaite!
« Vastaus #3 : 04.10.24 - klo:08.26 »
Haluaisin lainaksi Arduino-ohjelmointilaitteen, joka toimii Arduino IDE 2:ssa.

Valitettavasti omat taidot eivät aivan riitä päivittämään ohjelmointilaitetta Arduino Uno:lla, enkä omista USBasb-laitetta, joka toimisi nykyisellä avrdudella.

Tarkoitukseni olisi siis päivittää ohjelmointilaitteiden firmikset.

Olisikohan sopiva hinta 10 €, jonka voin lähettää sille, joka uskaltaa vuokrata sillä hinnalla Arduino-ohjelmointilaitetta ?

Olisi myös kiva saada ohjeet kyseisen ohjelmointilaitteen toimintaan.

Oletko nyt päivittämässä Arduinossa itsessään olevaa firmwarea? Tosin en nyt ihan ymmärrä mitä tarkoitat ohjelmointilaitteella minkä haluat Arduinolla päivittää ("päivittämään ohjelmointilaitetta Arduino Uno:lla")?

Tällaista ohjetta olen yrittänyt käyttää ohjelmointilaitteen korjaamiseen.
https://www.electronics-lab.com/project/usbasp-firmware-update-guide/

Omistan useamman kyseisen laisen ohjelmointilaitteen, ja olen yrittänyt päivittää laitteen sisällä olevaa FirmWarea Arduino Uno:lla heikoin tuloksin.

Oletan, että ongelmat kyseisen laitteen käytössä johtuvat vanhentuneesta Firmwaresta. Joo, toki voin ohjelmoida Arduinon omalla sisäisellä firmiksellä, mutta minulla on myös pelkkiä piirejä, joita olisi mukava myös saada ohjelmoitua, ja niihin tarvitaan ohjelmointilaite, vaikka Arduino IDE:llä pystyy niitäkin ohjelmoimaan Sen lisäksi olen muutamasta Arduinosta sotkenut firmiksen, ja niillekin olisi kiva saada eloa.