Kirjoittaja Aihe: Yritin asentaa naps2 ilmaisen tekstin skannausohjelman-ei onnistunut  (Luettu 1029 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2472
    • Profiili
Yritin asentaa naps2 ilmaisen  tekstin skannausohjelman - ei onnistunut. Windowsissa se toimi, mutta ohjelma tarjoaja ilmoittaa sen toimivan myös linuxissa ja latasin sivulta deb-paketin. Yritin asentaa sen, mutta vastaus oli tämä:
E: Pakettia naps2-7.5.1-linux-x64.deb ei löydy
E: Не удалось найти ни один пакет с помощью шаблона «naps2-7.5.1-linux-x64.deb»
jotaarkka@teatteri:~/Lataukset$

En tiedä, miksi Ubuntu työntää venäjää, mutta se tarkoittaa, että pakettia ei ole. Komennolla ls paketit näkyvät. Olen hieman huolissani tuosta venäjänkielestä. Onko joku voinut päästä koneelleni?

« Viimeksi muokattu: 22.09.24 - klo:17.23 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2472
    • Profiili
Sain sen lopulta asennettua, mutta kun yritin käynnistää sen, sain tällaisen viestin:

System.Exception: System.ArgumentOutOfRangeException: capacity ('−2067927296') must be a non-negative value. (Parameter 'capacity')

Mikähän siinä on vikana?

Roberto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 184
    • Profiili
Valitettavasti en osaa sanoa miksi sinulla ei toimi.
Täällä on toiminut hyvin ja siinä mukana ocr suomeksi on toiminut.
Alustana on Debian 12 MATE ja HP Printteri/Skanneri.

Muokkaus:
Lisään vielä että ohjelma osaa tallentaa kaikki skannatut sivut yhteen pdf tiedostoon.
Skannerin syöttö kaukalo helpottaa kun silloin kaikki sivut skannataan yhdellä klikkauksella.
Se täytyy ensin valita ohjelman profiili asetuksissa.
Hyvä ohjelma.
« Viimeksi muokattu: 23.09.24 - klo:21.35 kirjoittanut Roberto »
Dell OptiPlex 7470 (All in One), i5-9500 (6) @ 4,4 GHz, 32 Gt DDR4, Samsung 980 (PCIe NVMe M.2 SSD 2280) 500 Gt
Jäähyllä olevat: Amiga 500, C64

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1290
  • Kubuntu
    • Profiili
E: Не удалось найти ни один пакет с помощью шаблона «naps2-7.5.1-linux-x64.deb»

Minunkin kone antoi venäjänkielisiä virheilmoituksia silloin kun olin Kubuntun asetuksissa laittanut useamman kielen käyttöön. Siis järjetelmäkielen. Asiakirjojen kieli on taas ihan toinen juttu. Kun poistin järjestelmäkielistä ylimääräiset kielet (joita en siis edes käyttänyt), niin vika korjaantui.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1290
  • Kubuntu
    • Profiili
System.Exception: System.ArgumentOutOfRangeException: capacity ('−2067927296') must be a non-negative value. (Parameter 'capacity')
Mikähän siinä on vikana?

Out of range tulee yleensä kun taulukon indeksi  osoittaa paikkaa, joka menee taulukon ulkopuolelle. Osoittaa siit muistipaikkaan, johon ohjelmalla ei ole lupa viitata. Tai jotain. Tuossa esimerkikssä on huikean iso negatiivinen luku. Voi olla, että koneessa ei ole edes niin paljon muistia, että se osuisi muistikampojen alueelle. Virheilmoituksessa sanotaan, että indeksin pitäisi olla ei-negatiivinen eli positiivinen luku.  :)
« Viimeksi muokattu: 27.09.24 - klo:18.51 kirjoittanut ilkant »

Roberto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 184
    • Profiili
Täällä on ohjelman repoista ladattu deb versio joka päivittyy kuten muutkin ohjelmat.

https://www.naps2.com/linux-scanning
« Viimeksi muokattu: 28.09.24 - klo:08.21 kirjoittanut Roberto »
Dell OptiPlex 7470 (All in One), i5-9500 (6) @ 4,4 GHz, 32 Gt DDR4, Samsung 980 (PCIe NVMe M.2 SSD 2280) 500 Gt
Jäähyllä olevat: Amiga 500, C64

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2472
    • Profiili
Minulla naps2:n asentaminen ei onnistunut. Katsoin ohjelman sivulta, niin Ubuntu versio 18 oli uusin. Voi olla, että järjestelmässäni on jotain sekaisin, sillä päätteeseenkin ilmestyy välillä venäjänkielistä tekstiä. Olin vielä pari vuotta sitten joskus yhteydessä vanhoihin ystäviini. Nyt en ole enää ollut, etten aiheuttaisi heille mahdollisia vakeuksia.
Varsinkin järjestelmän tasolla en tarvitse venäjänkielistä tekstiä, vaan se on enemmänkin haitaksi.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16363
    • Profiili
Voi olla, että järjestelmässäni on jotain sekaisin, sillä päätteeseenkin ilmestyy välillä venäjänkielistä tekstiä. Olin vielä pari vuotta sitten joskus yhteydessä vanhoihin ystäviini. Nyt en ole enää ollut, etten aiheuttaisi heille mahdollisia vakeuksia.
Varsinkin järjestelmän tasolla en tarvitse venäjänkielistä tekstiä, vaan se on enemmänkin haitaksi.

Poista järjestelmän kieliasetusten kielilistasta venäjä, kuten ilkant neuvoi.

Roberto

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 184
    • Profiili
> Minulla naps2:n asentaminen ei onnistunut. Katsoin ohjelman sivulta, niin Ubuntu versio 18 oli uusin.
Ubuntu 18.04+

Se tarkoittaa että 18.04 tai uudempi.
Dell OptiPlex 7470 (All in One), i5-9500 (6) @ 4,4 GHz, 32 Gt DDR4, Samsung 980 (PCIe NVMe M.2 SSD 2280) 500 Gt
Jäähyllä olevat: Amiga 500, C64

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2472
    • Profiili
Minulla on versio 24.04. Ei sittenkään onnistunut.