Kirjoittaja Aihe: Idioottimaisuuksia Firefox 130:ssä - miten niistä pääsee eroon?!  (Luettu 1367 kertaa)

Reksa

• Käyttäjä
    • Profiili
Uuteen Firefox 130:een on tullut taas älyvapaita uutuuksia :-(.

1. Ei ole enää vakiona erillistä kenttää nettihaulle. En onnistunut asetuksista palauttamaan sellaista FF:n ikkunaan... Miten se siis tehdään?

2. Jos avaa linkin joka kohdistuu pdf-tiedostoon, ja sitten tallettaa sen levylle, alkuperäisen linkin avaaminen uudestaan avaakin tuon omalla levyllä olevan tiedoston eikä netissä olevaa tiedostoa! Miten tuosta idioottimaisuudesta pääsee eroon?!

3. Perusasetuksista ei näköjään saa enää automaattisia päivityksiä pois päältä. Onko tähän mitään lääkettä? En halua että kone alkaa omin päin tehdä päivityksia juuri kun  olen sitä sammuttamassa!!! (näin kävi jo kerran).

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
1. Ei ole enää vakiona erillistä kenttää nettihaulle. En onnistunut asetuksista palauttamaan sellaista FF:n ikkunaan... Miten se siis tehdään?

Saa sen takaisin, jos haluaa jostain syystä. Mielestäni vakiona se ei ole ollut enää pitkään aikaan, kun saman voi tehdä osoitekentälläkin.

Klikkaa osoitepalkkia oikealla hiirennapilla ja valitse muokkaa työkalupalkkia. Rahaa hakukenttä (nimellä Etsi) palkkiin haluamaasi kohtaan. Klikkaa Valmis-nappia.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jtkone

• Käyttäjä
    • Profiili
2. Ainakin minulla, jos käyttän Firefoxin sisäistä PDF-lukijaa ja sitä kautta tallennan, avaa Firefox kyllä netin tiedoston. Ei siis tallennettua.
    Jos taas Firefoxin asetuksissa on kysy aina eli ikkunaan avautuu erillinen kysymyslaatikko. Tätä kautta tapahtuu Reksan mainitsema asia.

3. Siis pelkän Firefoxin päivitys? Minulla päivittyy järjestelmän mukana jolloin on tuo peruttavissa.

Reksa

• Käyttäjä
    • Profiili
Saa sen takaisin, jos haluaa jostain syystä. Mielestäni vakiona se ei ole ollut enää pitkään aikaan, kun saman voi tehdä osoitekentälläkin.

Edellinen Ubuntu oli 18.04, joten siinä oli selaimetkin paljon vanhempaa perua. Itse haluan että hakulauseke jää erilliseen kenttään, niin että sitä pystyy suoraan editoimaan ja käyttämään uudestaan, vaikka olisi ollut välillä muilla sivuilla.

Lainaus
Klikkaa osoitepalkkia oikealla hiirennapilla ja valitse muokkaa työkalupalkkia. Rahaa hakukenttä (nimellä Etsi) palkkiin haluamaasi kohtaan. Klikkaa Valmis-nappia.

Kiitos vinkistä! Oleellista olikin tuon Valmis-napin käyttö...Muutoin tuosta elementistä tulee vain 'hae sivulta' toiminto.