Kirjoittaja Aihe: Järjestelmän kieli muuttui venäjänkieliseksi (RATKAISTU)  (Luettu 988 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2455
    • Profiili
En todellakaan osaa sanoa, miten se on mahdollista. Jostain syystä jonkun Ubuntun päivityksen jälkeen, kun yritin asentaa uudelleen kadonneen venäjänkielisiä kirjaimia käyttävän näppäimistöasetuksen valinnaiseksi, kuten se ennen oli ollut.
Ilmeisesti sähläsin jotain ja koko järjestelmä muuttui venäjänkieliseksi. Kyllä minä suurin piirtein osaisin sitäkin käyttää, mutta ei se olisi kovinkaan mukavaa.

Olisiko viisainta asentaa koko Ubuntu uudelleen? Nyt kirjoitan tätä Windowsissa, sillä minulla on double boot järjestelmä.
« Viimeksi muokattu: 01.08.24 - klo:16.25 kirjoittanut Pontus12 »

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1095
    • Profiili
Vs: Järjestelmän kieli muuttui venäjänkieliseksi
« Vastaus #1 : 31.07.24 - klo:13.02 »
Hep!

Oikeasta yläkulmasta pääset asetuksiin. Onnistaisiko sieltä vaihtaa kieltä? Sieltä alue ja kielet.
Kahvi on väkevin juomani

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2455
    • Profiili
Vs: Järjestelmän kieli muuttui venäjänkieliseksi
« Vastaus #2 : 01.08.24 - klo:16.25 »
Onnistuin lopulta palauttamaan suomenkielen järjestelmään sählättyäni sen kanssa jonkin aikaa. Olin vahingossa vaihtanut koko järjestelmän kielen venäjäksi, vaikka tarkoitus oli vain käyttää tarvitaessa venäläisiä kirjaimia. Nyt ainakin järjestelmä toimii suomenkielellä, joten merkitsen aiheen ratkaistuksi.