Kirjoittaja Aihe: Irssi copy/paste  (Luettu 4283 kertaa)

Mippe

• Käyttäjä
    • Profiili
Irssi copy/paste
« : 08.10.06 - klo:15.59 »
Tervehdys, jo jonkin aikaa olen joutunut kirjoittamaan kaikki urlit ja muut "quotet" käsin irkkiin, koska en tajua mitenkä pystyn copy/pasteen irssissä. :-X
Tänään meidän koira tassutteli läppärin näppäimistöllä ja sai jotenkin ihmeen kaupalla "Irssi: Pasting 13 lines..." ilmestymään näytölle. :o Irssin manualia oon lukenut ja googlesta yrittänyt etsiä ilman tuloksia. Atermia käytän irssin kanssa.
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Irssi copy/paste
« Vastaus #1 : 08.10.06 - klo:16.00 »
No jos X on käytössä niin primary-selection on useimmiten se kaikista helpoin tapa. Maalaa teksti jossain ohjelmassa ja paina hiiren keskinappia (rullaa) liittääksesi tekstin sinne missä painat rullaa.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Mippe

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.10.06 - klo:16.13 »
Jumankek  ;D Kiitos
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.10.06 - klo:16.14 »
itsekin käytän mieluiten primary selectionia, mutta jos nyt sattuu olemaan joku pakottava tarve käyttää sitä varsinaista leikepöytää, niin gnomen päätteeseen pastetaan ctrl+shift+v, eli shift tulee tuohon komentoon lisää.

gnome terminalissa tuota on mahdollista vaihtaakin, mutta en ole kyllä itse nähnyt tarpeelliseksi.
Janne