Kirjoittaja Aihe: Edgy Eft ja pppoe  (Luettu 2347 kertaa)

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Edgy Eft ja pppoe
« : 08.10.06 - klo:14.06 »
Eli asensin Edgy Eft Betan. Asennuksen yhteydessä nettiasetuksista ei kyselty mitään, Dapperissahan yhteysasetukset pystyi laittamaan asennuksen aikana. Koitin pppoeconf:a päättellä ja tuli ilmoitus että "This option is not available". Paketinhallinnasta näkyy kuitenkin että pppoeconf on asennettu. Missähän on vika?

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Edgy Eft ja pppoe
« Vastaus #1 : 08.10.06 - klo:19.01 »
Pitää varmaan odotella Edgyn lopullista versiota, jos vaikka siinä saisi tuon pppoe:n toimimaan.  :(

Ps. Onko muuten tiedossa tuleeko Creativen X-Fi kortti joskus toimimaan Linuxissa? Taitaa lopullinen Ubuntuun siirtyminen riippua tuosta.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Re: Edgy Eft ja pppoe
« Vastaus #2 : 08.10.06 - klo:21.20 »
Mulla kyllä pppoeconf on toiminut Edgyssa niin kauan, kuin sitä olen siinä yrittänyt käyttää. Missä vaiheessa siis yrität sitä pppoeconffia ajaa? Toimiiko, jos boottaat Desktop-cd:llä ja siellä sitten otat yhteyden?
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Edgy Eft ja pppoe
« Vastaus #3 : 08.10.06 - klo:21.39 »
Mulla kyllä pppoeconf on toiminut Edgyssa niin kauan, kuin sitä olen siinä yrittänyt käyttää. Missä vaiheessa siis yrität sitä pppoeconffia ajaa? Toimiiko, jos boottaat Desktop-cd:llä ja siellä sitten otat yhteyden?
Ei oo tullut kokeiltua cd:ltä tuota nettiä. Kysyykö Edgy asennuksen aikana Internet yhteyden luomisesta? Pitää kokeilla cd:ltä ja palata sitten asiaan.

villejuho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 72
  • Sorsa?
    • Profiili
Re: Edgy Eft ja pppoe
« Vastaus #4 : 08.10.06 - klo:22.40 »
Lainaus
Eli asensin Edgy Eft Betan. Asennuksen yhteydessä nettiasetuksista ei kyselty mitään, Dapperissahan yhteysasetukset pystyi laittamaan asennuksen aikana. Koitin pppoeconf:a päättellä ja tuli ilmoitus että "This option is not available". Paketinhallinnasta näkyy kuitenkin että pppoeconf on asennettu. Missähän on vika?

Vika on siinä että edgyssä on viallinen zenity(En kyllä tiedä miten ton toimimattomuus vaikuttaa, mutta niin minua viisaammat väitti syyksi..).

Ongelman voi kiertää suorittamalla pppoeconf:in kirjautumis konsolissa(en tiedä virallista nimeä tolle mutta kuitenkin se mihin pääsee painamalla Gtrl+Alt+F1). Pitäis toimia..

Itellä ei edgyssä toimi toi pppoe yhteys automaagisesti niin joudun joka buutin jälkeen kirjottaa konsoliin sudo pon dsl-provider(joskus joudun myös kirjottaa ifdown eth0 ja ifup eth0 jotta rupea toimimaan(vanha bugi mikä tapahtuu uudelleenkäynnistämisen jälkeen, sammuttaa ilmeisesti verkkokortin jotenkin väärin. Ongelma oli hoaryssa mutta ei enää breezyssä tai dapperissä).

Diph

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Re: Edgy Eft ja pppoe
« Vastaus #5 : 09.10.06 - klo:09.41 »
Tämä selvensi asiaa paljon, kiitos. Eihän tuo pppoeconf toiminut myöskään cd:ltä.