Eikö tuo HTTP -vastauskoodi 500 viittaa odottamattomiin olosuhteisiin palvelupyyntöjen määrän takia, eli yksinkertaisesti joku taho kohdistanut palvelunestohyökkäys-tyylistä?
Olen kuullut puhuttavan "kipurahoista" -IT-firmojen osalta, mitä tekoälyn kehityksen myötä nyt on ihan palveluinakin ostettavissa siitä oli Turun Sanomissa jopa juttua, mikä nyt ei ihan tekniikka-orientoitunut julkaisu ole, mitä yrityksiin kohdistuu etenkin nyt Herra Pakkasukon, jos näin voi mainita itärajan takana ykkösmiestä siellä suunnassa, niin suomalaisiinkin firmoihin ihan liiketoimintana tehdään tätä hommaa.
Täytynee seurata päivittäin pari kertaa päivässä käydä mitä tuossa kirjanmekeissänni Firefoxissa tuo palvelun etusivu, mistä klikkaan sen "Kirjaudu sisään" -toiminnon, niin tuo, jos jossain vaiheessa palaisi online-tilaan.
Käsittääkseni palvelunestohyökkäyksiin on olemassa puolustuksen näkökulmasta työkaluja erityisesti nykyisin jo, mutta varmaan tuo Vuodatus.netin omistama firma itse ylläpitää palvelimia, ja siellä tosiaan tuntuu jotenkin "tuuliajolla" olevan tuo tiedotuspuoli ainakin, ei sähköpostiin ole mitään tietoa palvelukatkoksesta tullut tiedotetta, tai tuolla Facebookin puolella tosiaan päiväykset viime tiedotteista jo useamman vuoden takaa.
Tykkään itse tuosta Korhosen Bittivirta-yrityksestä, missä itselläni on tuo munsivu.fi -alidomainilla tuo käyntikorttini netissä sen lisäksi, että hiilijalanjälki ja ympäristökysymykset myös huomioivat siellä, tai niin ainakin antavat ymmärtää, mutta sielläkin on tulossa uudistuksia, jonka seurauksena mahdollisesti käyttökatkoksia luvassa mutta tiedottavat asiakkaille kiitettävästi, ja asiantunteva asiakaspalvelu, mitä olen lähettänyt sinne tikettejä.
Jos tuo Vuodatuksen tekniikka ovt jääneet sinne, mitä palvelu oli vähän nykkyisen kaltaisella tasolla jo vuonna 2004, niin voi olla, että siellä on jotain retuperällä nykyisinkin. En tiedä, mitä firma oikein myy, mitä jossain kohtaa julkaisivat käyttäjien blogeissa Google AdSense -mainoksia, mistä tulee se tietty prosenttiosuus siitä kauppahinnasta / klikkaus sille firmalle, mutta oikein tiedä mikä tuon Vuodatus.netin ansaintalogiikka sillä firmalla on, mitä se on minosvapaa ollut pitkään.