Kirjoittaja Aihe: Epson XP-3205  (Luettu 774 kertaa)

raikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Epson XP-3205
« : 22.01.24 - klo:13.01 »
Ajuritietokannasta löytyy ajuri tulostimelle Epson XP-320, onko niin, että sen alle menevät kaikki XP-320 alkuiset ajurit kuten esimerkiksi  XP-3205? Yksinkertainen kysymys, mutta halusin kuitenkin varmistaa!

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16251
    • Profiili
Vs: Epson XP-3205
« Vastaus #1 : 22.01.24 - klo:13.42 »
XP-3205 on ehkä paremminkin 3200-sarjaa. Saattaa kyllä toimia samalla tavalla kuin XP-320, mutta jos järjestelmä ei suoraan löydä oikeaa ajuria, Ubuntun Epson esc/pr-ajuri on ehkä liian vanha. Uusimman version (1.8.3) voi ladata Epsonin sivuilta: http://download.ebz.epson.net/dsc/search/01/search/?OSC=LX

Toisaalta tuossa XP-3205-mallissa on Apple Airprint-tuki, jolloin sen pitäisi tunnistua ja toimia täysin automaattisesti Ubuntu 22.04:ssä ja sitä uudemmissa jakeluversioissa.

raikka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Vs: Epson XP-3205
« Vastaus #2 : 22.01.24 - klo:16.45 »
3200 sarjasta löytyy ainakin 4 erilaista versiota Linuxille, tulostin on edelleen kaupassa tarjouksessa, joten en voi kokeilla! Olen jo pitkään huomannut, että nykyisin minulla on erittäin vähän tarvetta tulostamiseen, en vain ole osannut päättää mikä riittäisi minulle. Nykyiset tulostimet Samsungin värilaser ja HP:n mustavalkoinen Laserjet toimivat kyllä, mutta vievät aivan liian paljon pöytätilaa suhteessa tosi vähäiseen käyttöön. Tarvitsisin vain yhden väritulostimen, joka toimisi takuuvarmasti kaikissa Linux-koneissa, mieluiten löytäisi ajurin itse, voisi olla joko laser tai mustesuihku, koolla ja hinnalla ole niin suurta merkitystä. Olen tätä kysellyt ennenkin ja saanut hyviä vastauksia, mutta nyt olisi vihdoin aika tehdä ratkaisu! Vielä kaipaisin lisää vinkkejä!

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: Epson XP-3205
« Vastaus #3 : 22.01.24 - klo:17.00 »
Mitä Epsoniin merkkinä tulee, niin en ole törmännyt sellaiseen, joka ei toimisi Linukassa, mutta koskaan ei voi sanoa ettei koskaan.

Itse kääntyisin Eko-tankkien puoleen, mutta se edellyttäisi jonkin verran tulostamista (mielestäni vähintään sivu pari viikossa.)

Sen lisäksi se tarvitsee huolenpitoa, jota itselläni on tapana tehdä kuukausittain. Ekotankissani se on Kunnossapito -> Suutintark. , ja jos siitä löytyy virheitä, niin pitää suorittaa tulostuspään puhdistuksen (Kunnossapito->Tul.pään.puhd). Ja jos virheet eivät muutaman tulostuspään puhdistuksen jälkeen poistu, niin pitää suorittaa Tehopuhdistus, ja se on vielä monimutkaisempi tapaus(,joka omassani saa päälle käynnistyttämällä tulostin virtanäppäin+kursori alas + Ok-näppäinakropatialla), jonka jälkeen tulostin kysyy haluatko varmasti tehdä tehopuhdistuksen. Onneksi tehopuhdistusta ei tarvitse tehdä usein.

Jotain onglemia minulla kuitenkin on tuossa usein kehumassani Eko-tankissa, kun on ruvennut tulemaan valokuviin mustetahroja, muuten tulostin on ihan ok. Tosin skannaus toimii bugisesti, mutta en käytä sitä.