Kirjoittaja Aihe: Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen  (Luettu 1324 kertaa)

Pendeli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen
« : 20.12.23 - klo:17.08 »
Minulla on aivan liian isoksi ja sekavaksi paisunut Firefoxin kirjanmerkkikokoelma.
Mikä olisi monista vaihtoehdoista sopivin ja tehokkain  ohjelma millä saisi helposti kaikki uuteen järjestykseen ja samalla poistettua turhat kopiot?

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen
« Vastaus #1 : 29.12.23 - klo:18.52 »
Tiedostojen duplikaattien poisto-ohjelmia on olemassa. Ei varmaan ole hirvittävän suuri työ portata sellainen toimimaan selaimen kirjanmerkkeihin...

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen
« Vastaus #2 : 29.12.23 - klo:19.23 »
Löytyyhän duplikaattien poistoon laajennuksia useita, esim. "Bookmark Dupes" ja "Bookmarks clean up". Senkunvaan etsii laajennuksista, ei tarvi mitään portata.

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen
« Vastaus #3 : 29.12.23 - klo:21.03 »
Itse olen ihan firefoxilla itsellään "Kirjanmerikkien hallinta" (vuosia sitten aloitin) muokannut kirjanmerkkipalkkiin ja sen alle alivalikot joihin olen siirtänyt kirjanmerkkejä, ne on siirtyneet Braveen ja Chromiumiin
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1200
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen
« Vastaus #4 : 02.01.24 - klo:02.11 »
Minulla on aivan liian isoksi ja sekavaksi paisunut Firefoxin kirjanmerkkikokoelma. 
Oli kyseessä mikä selain hyvänsä, voi kirjanmerkeistä ihan manuaalisesti poistaa tarpeettomia kirjanmerkkejä. Vastaisuudessa kannattaa hieman harkita, mitkä kirjanmerkit ovat tulevaisuudessakin todella/oikeasti tarpeellisia.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen
« Vastaus #5 : 05.01.24 - klo:02.21 »
Lisätietoa: Löysin Chromium-selaimesta kätevähkön ominaisuuden. Kun haluaa sivustot muistiin kirjanmerkeiksi ja tekee sen Ctrl-D:n kanssa, ei muista aina valita aiheeseen sopivaa kansiota kirjanmerkeissä. Kirjanmerkki menee ihan aiheen kannalta väärään kansioon. Sen kirjanmerkin voi siirtää toiseen kirjanmerkkikansioon näin:

Avaa kirjanmerkki uuteen selainsivuun (Kubuntussa hiiren oikea nappi ja avautuvasta valikosta avaa uuteen välilehteen). Sitten siinä uudessa välilehdessä tee Ctrl-D ja talleta se uuteen kansioon. Kun käyt katsomassa sitä vanhaa kansiota, niin kirjanmerkki on hävinnyt sieltä!

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen
« Vastaus #6 : 05.01.24 - klo:06.37 »
Lisätietoa: Löysin Chromium-selaimesta kätevähkön ominaisuuden. Kun haluaa sivustot muistiin kirjanmerkeiksi ja tekee sen Ctrl-D:n kanssa, ei muista aina valita aiheeseen sopivaa kansiota kirjanmerkeissä. Kirjanmerkki menee ihan aiheen kannalta väärään kansioon. Sen kirjanmerkin voi siirtää toiseen kirjanmerkkikansioon näin:

Avaa kirjanmerkki uuteen selainsivuun (Kubuntussa hiiren oikea nappi ja avautuvasta valikosta avaa uuteen välilehteen). Sitten siinä uudessa välilehdessä tee Ctrl-D ja talleta se uuteen kansioon. Kun käyt katsomassa sitä vanhaa kansiota, niin kirjanmerkki on hävinnyt sieltä!
Myös Brave'ssa mutta kummallisesti "Firefoxin kirjanmerkit järjestykseen" nimellä samassa dialokissa jossa normaalistikkin kirjanmerkit tallennetaan mutta ei poista mitään
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC