Nyt olen Ubuntussa, joka näyttää vain sen omalla partitiolla olevat tiedostot. Niitä ei ole monta. Voin tehdä tai ainakin yrittää tehdä vielä Windowsissa levyn tarkistuksen. Onedrive toimii Ubuntussa ja tallensin jo ajoissa kirjoitamani tiedoston sinne. Sama tiedosto aukeaa myös Windowsissa ja edelleen päinvastoin. Tallensin siis työn alla olevan tiedostoni ja Windows avasi sen libreofficen odt muodossa. Se avautui Onedrivessa, mutta ei Libre officella, vaan Wordilla. Jos avaan siellä word-dokumentin, niin en tiedä voiko se tallentaa odt-muotoon. Libreoffice kuitenkin lukee myös word-tiedostoja, joten luulisin, että periaatteessa voisin käyttää samaa tiedostoa molemmissa järjestelmissä.
Double boot olisi nopeampi ja helpompi tapa käyttää samalla koneella olevia tiedostoja, mutta toimii se näköjään One driven kauttakin.
Microsof office on minulle vielä mysteeri. Ostin sen vuodeksi, kun oli hyvä tarjous. Jos jätän sen pois, niin toimiiko onedrive ja Word kuitenkin? Oikeastaan olen tallentanut videoita onedriveen ja siinä tuli muistaakseni tera tilaa, joten ehkä se kannataa pitää. Jostain syystä pidän kuitenkin enemmän Libreofficesta kuin Wordista, ja siksi haluaisin saada Ubuntuni toimimaan yhdessä Windowsin kanssa kuten ennenkin.