Kirjoittaja Aihe: Widowsin kello sekoilee. [RATKAISTU]  (Luettu 3919 kertaa)

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Widowsin kello sekoilee. [RATKAISTU]
« Vastaus #20 : 29.11.23 - klo:12.32 »
Sekoilee se kello Windowsissa myös Mintin kanssa. En siitä paljoa välitä kun Windowsin käyttöä on melko vähän.
Kaksi tuntia aina jäljessä.

Niin, tämä koskee kaikkia dualboot-asennuksia, joissa on Linux ja Windows rinnakkain. Tässä Fedoran tapauksessa tosin asennusohjelma pyrkii tekemään oletuksena yhteensopivan konfiguraation Linuxin puolelle, mutta siinä oletuksena oli, ettei Windowsin asetuksia ole muutettu. Mint ja Ubuntu eivät piittaa Windowsin läsnäolosta, vaan pitävät koneen kellon aina UTC-ajassa, jolloin Windows näyttää väärää aikaa.

Jos haluat pitää kellon ajassa käyttöjärjestelmien välillä vaihtaessa, voit muuttaa asetuksia joko Linuxissa tai Windowsissa: https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=51829.msg396997#msg396997

Jere Sumell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 722
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
Vs: Widowsin kello sekoilee. [RATKAISTU]
« Vastaus #21 : 01.12.23 - klo:18.31 »
Liitän nyt tähän ketjuun, vaikka ei yksistään kelloon liity.

Mitä tässä Win 10:ssä, mitä itse käytän, tulee joka päivityksen jälkeen tuntuu tulevan lisää noita verkkoyhteyttä hyödyntäviä online - ohjelmistokomponentteja tähän järjestelmään, mitä kuitenkin yhdellä tällä läppäreistäni pidän ajantasaista winkkria.

Säätiedotuksia, viimeisimmät pörssikurssit on nekin toki tärkeitä, että nopeasti voi tarvittaessa reagoida, mikä on päivän kurssi sekä arvo, uutisia ja sitten Mikkiksen tekoälyä hyödyntävää bing-tekoälyä/koneoppimista hyödyntävää teknologiaa Käynnistä-valikon hakukentän kautta, jossei koneella ole asennettuna esim Notepad++.

Havaitsin vasta jokin aika sitten tuon bing-tekoälyä hyödyntävän komponentin käynnistä valikossa, mitä olin humalassa tehnyt jonkin Beatlesin Maccaan ja siihen uuteen John Lennonin C-kasetista mitä Macca oli tuottamassa tekoälyllä sitä uutta kappaletta, niin olin sen tiimoilta automaattikirjoittanut jotain tuohon käynnistä-valikon "Haku" -kenttään enkä itse muista mitään yömyöhästä tunneilta, mitä olen kirjoittanut sinne.

Onneksi en asu Turun ylioppilaskylässä, mitä siellä monet varmaan on saman tilanteen äärellä konsanaan, kun muuttavat liian nuorina Turkuun opiskelemaan muualta paikkakunnalta, vaikka en tiedä, tuskin sielläkään enään netin "jakorasia" tyyliin IP-osoitteet menee opiskelijasolu/boksissa/ järjestyksessä. Tuskin meininkin niissä mihinkään muuttunut XP - ajoista, mitä se oli vakiona näissä liikkeestä haetuissa koneissa niihin vuosimalleihin nähden, joka opiskelijakaupungissa varmasti osa populaatiosta törmää tähän kysymykseen ja ongelmanasetteluun.

Näissä on samalla tavalla Winkkari 10:ssäkin liikaa sama, mitä matkapuhelin oli 1990-luvun lopuss parhaimmillaan, kun puhelu ja tekstiviesti -ominaisuudet. Hurjaksi mennyt, olen sen verran jäänyt sukupolveni aikaan, että kaiken tarvitsisi olla julkista kaikki portit pakosta auki.
« Viimeksi muokattu: 01.12.23 - klo:18.37 kirjoittanut Jere Sumell »
Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)

tapion

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 220
    • Profiili
Vs: Widowsin kello sekoilee. [RATKAISTU]
« Vastaus #22 : 02.12.23 - klo:06.49 »
Sekoilee se kello Windowsissa myös Mintin kanssa. En siitä paljoa välitä kun Windowsin käyttöä on melko vähän.
Kaksi tuntia aina jäljessä.

Niin, tämä koskee kaikkia dualboot-asennuksia, joissa on Linux ja Windows rinnakkain. Tässä Fedoran tapauksessa tosin asennusohjelma pyrkii tekemään oletuksena yhteensopivan konfiguraation Linuxin puolelle, mutta siinä oletuksena oli, ettei Windowsin asetuksia ole muutettu. Mint ja Ubuntu eivät piittaa Windowsin läsnäolosta, vaan pitävät koneen kellon aina UTC-ajassa, jolloin Windows näyttää väärää aikaa.

Jos haluat pitää kellon ajassa käyttöjärjestelmien välillä vaihtaessa, voit muuttaa asetuksia joko Linuxissa tai Windowsissa: https://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=51829.msg396997#msg396997

Kiitos linkistä nm.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.