Kirjoittaja Aihe: Kuinka voin käyttää Ubuntusta Windowsin Onedrivea? (RATKAISTU)  (Luettu 1607 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Kuinka voin käyttää Ubuntusta Windowsin Onedrivea? Muistan vuosien takaa käyttäneeni siihen jotain linux ohjelmaa, mutta en enää muista mitä. Koska minulla on doubleboot kone, se olisi jka tappauksessa kätevää. Windowsissa on Office, joten Onedrivessa olisi minulle riittävästi tilaa.
Jostain syystä Dropbox ei enää hyväksynyt vanhaa salasanaani, joten joudun nykyään kirjautumaan siihen Googlen kautta, mikä kylläkin toimii hyvin. Windows Officen vuoksi One drivessa on muistaakseni Tera käyttötilaa, joten saan sinne videoni. Ongelma sen suhteen on vain siinä, että en voi tai en osaa käyttää Onedrivea Ubuntusta käsin. Olen kiitollinen kaikista asiaan liittyvistä neuvoista.
« Viimeksi muokattu: 29.10.23 - klo:19.04 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Kuinka voin käyttää Ubuntusta Windowsin Onedrivea?
« Vastaus #1 : 29.10.23 - klo:11.06 »
Kirjoitan tätä nyt Windowsissa (versio 11). En löydä täältä enää Onedrivea. Tallentamani videot löytyvät osoitteesta Videot / Omavideo. Kuvittelisin, että se voi olla Onedrive. Aikaisemmin Onedrive näkyi erikseen ja minä tallensin kaikki myös Ubuntussa tarvitsemani tiedosot c-levylle, mutta videoita tallensin mielestäni pilveen eli Onedriveen.

Nyt ole vähintäänkin hämilläni. Tiedän kyllä, että Windowsilla on joku oma logiikkansa tiedostojen tallentamiseen, mutta pilvitallennuksen idea on kyllä mielestäni siinä, että vaikka kone vaurioituisi, tiedostot, myös videot, olisivat pilvessä. Ymmärtääkö joku muu tätä ja olisin kiitollinen neuvoista.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Vs: Kuinka voin käyttää Ubuntusta Windowsin Onedrivea?
« Vastaus #2 : 29.10.23 - klo:11.31 »
Tämä kysely meni ilmeisesti yksinpuheluksi. Onedrive löytyi netistä ja myös tiedostoni. Selaimen kautta minun on suhteellisen helppo käyttää Ubuntusta Onedrivea ja ilmeisesti myös halutessani tallentaa sinne suoraan. Tosin sitä en vielä yrittänyt, koska olen tähän asti pitänyt tärkeimpiä tiedostojani c-levyllä.
Kiitos joka tapauksessa monista hyvistä neuvoista ja jos jollain on saman ongema kuin minulla Onedriven kanssa, kerron mielelläni, miten ratkaisin sen. Minun puolestani kysymys on valmis, mutta annan sen olla vielä vähän aikaa, jos jollain muulla on kysyttävää.

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4182
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Kuinka voin käyttää Ubuntusta Windowsin Onedrivea?
« Vastaus #3 : 29.10.23 - klo:11.53 »
Kerro toki rohkeasti miten ratkaisit sen?
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Kuinka voin käyttää Ubuntusta Windowsin Onedrivea?
« Vastaus #4 : 29.10.23 - klo:12.18 »
Yksi ohjelma jolla pääsee aika moneen pilvilevyyn käsiksi on rclone https://rclone.org/
OneDriveen on myös OneDrive Linux client https://github.com/abraunegg/onedrive/blob/master/docs/INSTALL.md
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.