Kirjoittaja Aihe: RATKAISTU  (Luettu 1665 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
RATKAISTU
« : 27.10.23 - klo:16.47 »
Kumpi on edullisempi ja ennen kaikkea kätevämpi siirrellä tiedostoja perheen jäsenten ja läheisten ystävien kesken? Kysymyksessä on mm. paljon videotiedostoja, mutta myös kuvia ja tekstitiedostoja. Sen verran katsoin, että tera nettitilaa maksaa n. 100 ja ehkä vielä vähän päälle vuodessa. Ehkä 500 gigaa riittäisi, mutta tarjoukset ovat joko vähemmän tilaa tai sitten tera. Turvallisuus on tietysti tärkeää, vaikka mitään valtiosalaisuuksia niissä ei ole.

Dropboxiin kirjautuminen vanhalla salasanallani oli hankalaa, joten kirjauduin Googlen tilillä. Minulla on monta sähköpostiosoitetta, joten kun kirjaudut väärällä, se ei hyväksy ja lopulta oli helpompi kirjautua sinne Googlen kautta. Mutta voin tietenkin tehdä vielä oman Dropbox osoitteen. Olenhan periaatteessa käyttänyt sitä ainakin parikymmentä vuotta vaikkakaan en säännöllisesti.

Koska meillä on useampi kone, nettitila olisi helpoin vaihtoehto tiedostojen käyttämiseen. Tärkeää olisi tietenkin, että voisin televisioon hakea kulloinkin haluamaani videota Dropboxin tai Googlen pilvitilasta.

Odotan kokeneilta hyviä vinkkejä ja kiitos jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 29.10.23 - klo:10.41 kirjoittanut Pontus12 »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4186
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Vs: Dropbox vai Google jos haluaa pilvitallennustilaa 1 tera?
« Vastaus #1 : 27.10.23 - klo:17.11 »
Minulla on molemmat, mutta en osaa sanoa esim tiedostojen jakamisesta mitään
koska käytän niitä vain varmuuskopiointiin.
Dropbox vie voiton jos käyttöliittymää vertaillaan.
Mutta sekin on makuasia.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

Efraiminpoika

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Vs: Dropbox vai Google jos haluaa pilvitallennustilaa 1 tera?
« Vastaus #2 : 27.10.23 - klo:17.41 »
Muitakin vaihtehtoja löytyy:
Microsoft OneDrive, joka on myös Microsoft 365: https://www.microsoft.com/fi-fi/microsoft-365/onedrive/compare-onedrive-plans, jonka saa kyllä liitettyä Linuxiinkin
Hetzner Storage Box: https://www.microsoft.com/fi-fi/microsoft-365/onedrive/compare-onedrive-plans, jonka saa myös Hetznerin palvelimille Suomessa (muistaakseni Tuusulassa)
Vertaaminen on hankalaa, itselläni Storage Box, mutta Windowsia käyttävälle suosittelin Microsoft 365. Mutta Microsoft 365 tilien kanssa on tällä hetkellä tietoturvaongelmia eli näitä tilitietojen kalasteluja.
tietoliikenneinsinööri vm.1981
current title: senile design engineer (suom. eläkeläisäijä)
previously: senior design engineer
A. Hellaakoski: Tien kulkija tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Dropbox vai Google jos haluaa pilvitallennustilaa 1 tera?
« Vastaus #3 : 27.10.23 - klo:17.42 »
Itse suorastaan vihaan Driven käyttöliittymää, mutta Dropboxissa oli ainakin viimenäkemältä turhan paljon rajoituksia. Itse tällä hetkellä harkitsen Driven jotain pienempää pakettia. Mielenkiintoisesti minulla oli MS:n OneDrive Office paketilla ja sen katkaisun jälkeen katsoin noita pienempiä hintoja ja yllätyin kovasti siitä, että MS:n paketti taisi olla kaikista edullisin ja vähiten rajoituksia isoilla soppareilla.

pkill

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 78
    • Profiili
Vs: Dropbox vai Google jos haluaa pilvitallennustilaa 1 tera?
« Vastaus #4 : 27.10.23 - klo:18.56 »
Itse suorastaan vihaan Driven käyttöliittymää, mutta Dropboxissa oli ainakin viimenäkemältä turhan paljon rajoituksia. Itse tällä hetkellä harkitsen Driven jotain pienempää pakettia. Mielenkiintoisesti minulla oli MS:n OneDrive Office paketilla ja sen katkaisun jälkeen katsoin noita pienempiä hintoja ja yllätyin kovasti siitä, että MS:n paketti taisi olla kaikista edullisin ja vähiten rajoituksia isoilla soppareilla.

Kyllähän Drive kaikessa yksinkertaisuudessaan on lyömätön vaihtoehto ja on helppo nakella jakelulinkkejä tarvittaessa.

Megalla on myös hinnat kohdallaan. 2 teraa kympillä kuussa.

https://mega.io/pricing

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Dropbox vai Google jos haluaa pilvitallennustilaa 1 tera?
« Vastaus #5 : 27.10.23 - klo:19.07 »
Kyllähän Drive kaikessa yksinkertaisuudessaan on lyömätön vaihtoehto ja on helppo nakella jakelulinkkejä tarvittaessa.
No jakaminen onkin ehkä se ainoa hyvä feature  :D