Kirjoittaja Aihe: JPG kuvien poltto k3b:llä Video-cd:ksi?  (Luettu 2866 kertaa)

TomiMan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
JPG kuvien poltto k3b:llä Video-cd:ksi?
« : 07.10.06 - klo:11.37 »
Niin, miten toi onnistuu vai onnistuuko lainkaan. Itelläni poltto-ohjelma herjaa ettei voi, pitäis olla mpeg1/2 muodossa jotta onnistuu.............. mitäs mä sitten teen?    ???

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: JPG kuvien poltto k3b:llä Video-cd:ksi?
« Vastaus #1 : 07.10.06 - klo:12.27 »
Niin, miten toi onnistuu vai onnistuuko lainkaan. Itelläni poltto-ohjelma herjaa ettei voi, pitäis olla mpeg1/2 muodossa jotta onnistuu.............. mitäs mä sitten teen?    ???

Siis video-cd on mpeg1 tai mpeg2 muotoista videota. Miksi haluat jpg kuvat videoksi? Kai tuo jollain softalla vois onnistua et se tekee jpg tiedostoista videotiedoston (jpg slideshow), mutta onko tuossa jotain järkeä?
Uudemmat dvd-soittimethan näyttää suoraan jpg muotoisia kuvia (eli polttaa ne vaan data-cd:llä)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

TomiMan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 69
    • Profiili
Re: JPG kuvien poltto k3b:llä Video-cd:ksi?
« Vastaus #2 : 07.10.06 - klo:12.36 »
Niin, miten toi onnistuu vai onnistuuko lainkaan. Itelläni poltto-ohjelma herjaa ettei voi, pitäis olla mpeg1/2 muodossa jotta onnistuu.............. mitäs mä sitten teen?    ???

Siis video-cd on mpeg1 tai mpeg2 muotoista videota. Miksi haluat jpg kuvat videoksi? Kai tuo jollain softalla vois onnistua et se tekee jpg tiedostoista videotiedoston (jpg slideshow), mutta onko tuossa jotain järkeä?
Uudemmat dvd-soittimethan näyttää suoraan jpg muotoisia kuvia (eli polttaa ne vaan data-cd:llä)


 Okei, voi se olla tietty turhaa tehdä noin. Täytyy sitten vaan polttaa suoraan data-cd ja kokeilla jos appivanhempien DVD toistaa sen. Windowsilla se poltto video-cd:ksi onnistui kyllä ihan helposti, mut haluisin siirtyy kokonaan Windowsista Linuxiin  8)

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Re: JPG kuvien poltto k3b:llä Video-cd:ksi?
« Vastaus #3 : 07.10.06 - klo:15.38 »
Niin, miten toi onnistuu vai onnistuuko lainkaan. Itelläni poltto-ohjelma herjaa ettei voi, pitäis olla mpeg1/2 muodossa jotta onnistuu.............. mitäs mä sitten teen?    ???

Siis video-cd on mpeg1 tai mpeg2 muotoista videota. Miksi haluat jpg kuvat videoksi? Kai tuo jollain softalla vois onnistua et se tekee jpg tiedostoista videotiedoston (jpg slideshow), mutta onko tuossa jotain järkeä?
Uudemmat dvd-soittimethan näyttää suoraan jpg muotoisia kuvia (eli polttaa ne vaan data-cd:llä)

Voi olla että k3b:n on joku plugin tms jolla tuo onnistuisi suoraan, mutta itse en ole tarvinnut tuollaista koskaan niin ei osaa sanoa. Katso sieltä k3b asetuksista sovellukset kohdasta (siellä näkyy k3b:n käyttämät ohjelmat eri hommiin) että onko niitä asennettu.

 Okei, voi se olla tietty turhaa tehdä noin. Täytyy sitten vaan polttaa suoraan data-cd ja kokeilla jos appivanhempien DVD toistaa sen. Windowsilla se poltto video-cd:ksi onnistui kyllä ihan helposti, mut haluisin siirtyy kokonaan Windowsista Linuxiin  8)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

tohtoriS

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 83
    • Profiili
Re: JPG kuvien poltto k3b:llä Video-cd:ksi?
« Vastaus #4 : 07.10.06 - klo:19.04 »
Moikka,

Jos oikein välttämättä haluat tehdä valokuvista mpeg videot niin muistaakseni digikam digikuvien hallintasoftassa oli jokin plugini jolla sai haluamastaan arkistosta tehtyä mpeg slideshown jonka voi polttaa dvd:lle. Itse tuota en tosin ole koskaan kokeillut.

Huonona puolena tuossa valokuvien muuttamisessa mpegiksi on ehdottomasti se että kuvien tarkkuus ja laatu huononee huomattavasti. DVD levyllä kun mpeg2 muotoisen videon maksimi resoluutio PAL tilassa lienee tuo 720x576, kun taas digikameran vakio resoluutiot lienee jossain >1600x1200. Eli miten tuossa aiemmin ehdotettiin että poltat kuvat vaan suoraan data levylle on se ehdoton, etu että kuvien laatu sailyy alkuperäisenä ja jolloin ne toimivat hyvin samalla varmuuskopioina alkuperäisistä. Samalla jokainen kuvatiedosto säilyy erillisenä käsiteltävänä kuvana.