Kirjoittaja Aihe: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.  (Luettu 3691 kertaa)

EkBass

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
  • En mokaile, toteutan epävarmoja improvisaatioita
    • Profiili
    • Bassoilua
Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« : 25.09.23 - klo:11.53 »
Moi.

Mulla on tällainen Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti jota en nyt tahdo saada pelittämään sitten millään. https://zoomcorp.com/en/jp/multi-effects/bass-effects/b1-four-b1x-four/b1b1x-four-support/

Onnistuin kuitenkin asentamaan Tonelibin Zoom ohjelman, jonka kautta pystyn tuon äänikortin asetuksia ja basson soundeja muokkaamaan. Tämä toimii jos käytän äänikortin aux ulostuloa.
Nyt kun yritän saada äänikortista ääntä Reaperiin usb:n kautta, niin loppuu taidot.

Lainaus
lsusb
...
...
Bus 001 Device 003: ID 1686:04a1 ZOOM Corporation ZOOM G Series
...

Eli kyllä se äänikortti tuolla näkyy, en vaan saa siitä usb:n kautta ääntä koneeseen.

Jackin asensin, Reaper sen löytää mutta toi Zoom on nyt mulla hukassa :-/

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1069
    • Profiili
Vs: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« Vastaus #1 : 25.09.23 - klo:17.13 »
Minkälainen kone sinulla on läppäri vai pöytäkone? Merkki malli? Mikä käyttöjärjestelmä sinulla on?
Kahvi on väkevin juomani

Lepotila zZ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 346
    • Profiili
Vs: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« Vastaus #2 : 25.09.23 - klo:17.16 »
Olen melko varma, että tuossa laitteessa ei ole äänikortti-toiminnallisuutta lainkaan. Manuaalissa sellaista ei mainita. Taitaa siis tuo etsimäsi ominaisuus löytyä vain kalliimista malleista.

EkBass

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
  • En mokaile, toteutan epävarmoja improvisaatioita
    • Profiili
    • Bassoilua
Vs: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« Vastaus #3 : 25.09.23 - klo:21.01 »
Moi.

Tää on Lenovo Thinkcentre m910s sff i7 ja käyttiksenä Ubuntun Mate, uusin versio.

Kutsutaan tuota nyt sitten miksi vaan, niin kyllä se ääni Zoomista usb:n kautta koneeseen kulkee.
Mulla oli tässä samassa koneessa aiemmin Win 11 + Asio, ja hyvin sai Reaperilla basson nauhoitettua tuon Zoomin ja usb:n kautta. Ei se tarvinnut edes mitään ajureita sen enempää, kuin Asion.

Nyt vaan en tiedä, onko ongelma siinä että mulla on jokin usb-, tai ääniasetus niin, ettei tuota Zoomia saa kuunneltua.

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1200
    • Profiili
Vs: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« Vastaus #4 : 28.09.23 - klo:00.48 »
Tää on Lenovo Thinkcentre m910s sff i7 ja käyttiksenä Ubuntun Mate, uusin versio.
Sarjassamme typeriä kysymyksiä: Ovatko äänet toimineet ilman tuota ulkoista äänikorttia?

EkBass

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
  • En mokaile, toteutan epävarmoja improvisaatioita
    • Profiili
    • Bassoilua
Vs: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« Vastaus #5 : 28.09.23 - klo:15.26 »
Sarjassamme "en tiedä tarkalleen mikä toi härveli on". Mutta siis äänet tietokoneessa toimii ihan hyvin, sen suhteen ei ole ongelmaa.

Eli bassosta menee piuha Zoomiin joka sitten muokkaa ääntä kuten käyttäjä sen on halunnut tekevän. Siitä ääni sitten jatkaa usbia pitkin tietokoneeseen ja sitä voi nauhoitella esim. Reaperin tai muun vastaavan daw:n kanssa.

Windowsilla Reaperin lisäksi piti asentaa Asio, joka löysi tuon Zoomin per heti ja homma toimi. Nyt en saa tätä toimimaan siis Linuxilla. lsusb löytää tuon vekottimen, mutta PulseAudion kautta en tahdo sitä enää löytää.

Asensin Tonelibin Zoom ohjelman linuxille, joka kyllä löytää tuon vehkeen ja voin tuon Tonelibin kautta muokata ääntä itse laitteessa. Mutta Tonelibin ohjelma ei siis ole daw, vaan sillä voi ainoastaan muokata noita Zoomin ääniasetuksia.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Vs: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« Vastaus #6 : 28.09.23 - klo:21.01 »
Jos kerneli ja ALSA ei tunnista laitetta USB audio interfacena, sille tuskin on helposti tehtävissä mitään. Voit listata äänilaitteet komennolla

Koodia: [Valitse]
aplay -l
Netistä ei oikein löydy tietoa, että muut olisivat onnistuneet kaappaamaan ääntä B1 Fourista. Sitä koskevissa keskusteluissa todetaan yleensä, ettei kyseinen malli sisällä USB-äänirajapintaa. Linuxin osalta en löytänyt tietoa edes yrityksistä.

EkBass

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
  • En mokaile, toteutan epävarmoja improvisaatioita
    • Profiili
    • Bassoilua
Vs: Zoom B1 Four ulkoinen äänikortti.
« Vastaus #7 : 03.10.23 - klo:20.45 »
Joo, ei tuota taida linuxissa saada toimimaan. Asion avulla siitä saa usb:n kautta äänen koneeseen, mutta ei ole linuxille asiota saatavilla.

Noh, täytyy jokin muu keino keksiä miten nauhoittaa bassoa tällä vekottimella.