Kirjoittaja Aihe: Yritin suurentaa järjestelmäfonttia ja latasin fontwuerin (RATKAISTU)  (Luettu 1743 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Yritin suurentaa järjestelmäfonttia ja latasin fontwuerin. Se ei auttanut ja poistin sen. Katsoin tietenkin myös asetuksista, mutta en sieltäkään osannut muuttaa fontin kokoa. Se oli ennen mielestäni hyvin yksinkertaista aivan kuten LibreOfficessa. Tietenkin fontin saa zoomaamalla suuremmaksi ja pienemmäksi, mutta haluaisin muuttaa ohjelmien fonttikokoa.

Onko se mahdollista? Dolphinissa näkyy fontin koko, mutta kun yritin suurentaa sitä, mitään ei tapahtunut. Kuvittelenko vain, mutta mielestäni se oli ennen hyvin helppoa.
« Viimeksi muokattu: 21.09.23 - klo:11.52 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Ongelma ratkesi sillä, että muutin näytön skaalausta hieman suuremmaksi. Se oli yksinkertaisin tapa ja olen tulokseen tyytyväinen. Merktsen aiheen ratkaistuksi. Minun puolestani sen voi vaikka poistaa, mutta sei ole kai mahdollista.
« Viimeksi muokattu: 21.09.23 - klo:11.51 kirjoittanut Pontus12 »

raimo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4186
  • openSUSE Tumbleweed
    • Profiili
Ongelma ratkesi sillä, että muutin näytön skaalausta hieman suuremmaksi. Se oli yksinkertaisin tapa ja olen tulokseen tyytyväinen. Merktsen aiheen ratkaistuksi. Minun puolestani sen voi vaikka poistaa, mutta sei ole kai mahdollista.

Ei mitään poistoa, hyvä vinkki jollekin joka painii liian ison resoluution kanssa.
Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki.
Aaro Hellaakoski

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16252
    • Profiili
Tekstiä voi suurentaa myös järjestelmän esteettömyysasetusten kautta: https://help.ubuntu.com/stable/ubuntu-help/a11y-font-size.html.fi
Siellä on tosin vain yksi suuren tekstikoon valinta, jossa kerroin on 1,2.

GNOME Tweaksin avulla tai komentorivillä gsettingsillä koon voi valita vapaammin: https://askubuntu.com/a/1276314

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Kiitos neuvoista1