Kirjoittaja Aihe: LibreOffice 7.5.5.2 viendi PDF:ksi outo  (Luettu 1441 kertaa)

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
LibreOffice 7.5.5.2 viendi PDF:ksi outo
« : 08.08.23 - klo:03.35 »
Tein LibreOffice 7.5.5.2 8 (päivittyi Kubuntu 23.04:ään päivä pari sitten) sivun taulukon, jossa 11 saraketta. Valitsin siitä vain osan sarakkeista ja poistin loput. Vein sen sitten Vie PDF-muotoon. Siihen PDF-muotoon tuli ensimmäiselle sivulle mukaan taulukosta poistettuja sarakkeita. Ja myös sen taulukon perään tuli sivu, jossa poistettujen sarakkeiden asioita. Niissä oli tietoa, jota ei saisi julkaista. Onneksi tuli tsekattua pdf, ennen kuin vein nettiin jaettavaksi. Varoituksena laitan tänne. Tuosta voisi tehdä bugi-ilmoituksen. Sen verran mutkikas, että pitäisi antaa data myös tutkittavaksi.

Ohjelmointikoodeille on olemassa "sössijä", joka tekee koodista mössöä. Tarkoitus on siis estää, että koodin nähnyt saisi mitään selvää ohjelman rakenteesta ja lauseista. Onko taulukkolaskentapohjalle olemassa tuollaista sössijää. Jos ei, niin *vink* *vink* jollekin. Ei ole kovin monimutkainen tehdä.
« Viimeksi muokattu: 08.08.23 - klo:03.45 kirjoittanut ilkant »

LeHiX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 789
    • Profiili
Vs: LibreOffice 7.5.5.2 viendi PDF:ksi outo
« Vastaus #1 : 08.08.23 - klo:16.51 »
Itse olen käyttänyt tulosta ja sieltä tulosta tiedostoon joka on tarjonnut pdf:ää. Esikatselu on pelastanut monta pdf:ää
| Pros. AMD Phemon(tm) 9950 :) (4cores) | Emo: ASUS M3A78 | Mem 8GT
| x86_64, ubuntu xorg 22.04  | GeForce GTX 750 Ti/PC

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: LibreOffice 7.5.5.2 viendi PDF:ksi outo
« Vastaus #2 : 08.08.23 - klo:17.48 »
Itse olen käyttänyt tulosta ja sieltä tulosta tiedostoon joka on tarjonnut pdf:ää. Esikatselu on pelastanut monta pdf:ää

Sen huonona puolena on, ettei tekstistä siirry linkit pdf-tiedostolle.

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: LibreOffice 7.5.5.2 viendi PDF:ksi outo
« Vastaus #3 : 10.08.23 - klo:11.54 »
Kun myöhemin mietin tuota alkuperäistä asiaa, niin voi olla, että niitä tietoja on kirjattu sen verran leveälle, että tulostuksessa ja pdf:si viennissä ne rivien hännät ovat siirtyneet uusille sivuille. Kuitenkin siellä oli sellaista tietoa, että ihan kuin se tieto olisi haettu asiaankuulumattomasta paikasta.

Mielestäni tuossa ei pystynyt tulostamaan pdf:ksi. Yritin etsiä kirjoittimen asetuksista LibreOfficessa sitä tulostus tiedostoon, muttei löytynyt.

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Vs: LibreOffice 7.5.5.2 viendi PDF:ksi outo
« Vastaus #4 : 10.08.23 - klo:13.35 »
Mielestäni tuossa ei pystynyt tulostamaan pdf:ksi. Yritin etsiä kirjoittimen asetuksista LibreOfficessa sitä tulostus tiedostoon, muttei löytynyt.

Siis ei löydy vastaavaa... !?

Jos yleensäkään on mahdollista tulostaa dokumenttia, niin pitäsi onnistua pdf:ksi tulostaminen. (Näin siis linukan puolella.)

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: LibreOffice 7.5.5.2 viendi PDF:ksi outo
« Vastaus #5 : 16.08.23 - klo:03.02 »
Siis ei löydy vastaavaa... !?
Jos yleensäkään on mahdollista tulostaa dokumenttia, niin pitäsi onnistua pdf:ksi tulostaminen. (Näin siis linukan puolella.)

Olen käyttänyt tiedostoon tulostusta selaimessa ja jotenkin etsin vastaavista paikoista Libre Officestakin. Nyt kun näin kuvassa sen paikan, niin jo alkoi tulostus tiedostoon onnistua. Kiitos.