Kirjoittaja Aihe: Saako Ubuntussa ja Windowsissa olevan Thunderbirdin sähköpostin synkronoitua?  (Luettu 1254 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2454
    • Profiili
Saako Ubuntussa ja Windowsissa olevan Thunderbirdin sähköpostin synkronoitua? Huomasin vasta äskettäin, että Windowsin puolella avaamani posti ei enää näkynytkään Ubuntun Thunderbirdissä. Olen kyllä pitemmän aikaa ihmetellyt, mihin minulle lähetetty sähköposti välillä katoaa ja nyt se selvisi. Jos avaan postin jommassa kummassa järjestelmässä, niin se ei enää näykään toisessa. Koska olen käyttänyt ja käytän edelleen molempia järjestelmiä, haluaisin tietää tästä enemmän. Koskeeko ongelmani vain Thunderbirdia, vai koskeeko se kaikkia postiohjelmia? Postin tallentaminen paikalliseen kansioon ei myöskään auta, koska kaikki eri järjestelissä olevat  Thunderbirdin kansiot ovat siinä mielessä paikallisia.

Pitäisikö ruveta käyttämään internetselaimen postiohjelmaa ja luoda jotenkin vain nettikansioita? Miten on gmailin kanssa? Sen kansiot ovat ymmärtääkseni Googlen palvelimella ja järjen mukaan palvelimen pitäisi olla sama avataan se sitten Windowsista tai lnuxista. Mutta onko se? Ja olisiko se ainoa ratkaisu saada samat viestit näkymään molemmissa järjestelmissä?

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2755
    • Profiili
Oletko valinnut asetuksissa IMAP- vai POP3-protokollan? Jos kummankin koneen Thunderbird-asetuksissa on IMAP valittuna, niin kumpikin kone näkee samat postit, koska ne ovat palvelimella. Jos POP3 on valittuna, niin silloin sähköposti ei jää palvelimelle, vaan tallettuu siihen koneeseen, jossa posti luetaan. Avaa siis kummallakin koneella erikseen asetukset, jotka olet valinnut sähköpostillesi ja katso tilanne.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2454
    • Profiili
Ainakin Ubuntussa olevan Thuderbirdin palvelin on joka tilillä imap. Menen vuelä Windowsiin ja tarkistan sieltä.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2454
    • Profiili
Nyt olen Windowsissa ja kaikkien postitilieni palvelin on imap. Ilmeisesti syy on joku muu.
« Viimeksi muokattu: 05.07.23 - klo:11.39 kirjoittanut Pontus12 »