Kirjoittaja Aihe: MIksi Youtube -videot eivät enää toimi?  (Luettu 3401 kertaa)

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 775
    • Profiili
MIksi Youtube -videot eivät enää toimi?
« : 16.06.23 - klo:02.26 »
Youtube -videot eivät enää toimi. Kun videota klikkaa, tulee ruutu, jossa oikealla on uusia videoita ja alla on kommentteja, mutta itse videota ei näy vaan se on  täysin valkoinen eikä videon kontrollinäppäimiä näy lainkaan. Onko Youtube mennyt pilalle? Miten korjataan?

Ubuntu 22.04 ja KDE Plasma käytössä.
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 775
    • Profiili
Vs: MIksi Youtube -videot eivät enää toimi?
« Vastaus #1 : 16.06.23 - klo:02.42 »
Youtube -videot eivät enää toimi. Kun videota klikkaa, tulee ruutu, jossa oikealla on uusia videoita ja alla on kommentteja, mutta itse videota ei näy vaan se on  täysin valkoinen eikä videon kontrollinäppäimiä näy lainkaan. Onko Youtube mennyt pilalle? Miten korjataan?

Ubuntu 22.04 ja KDE Plasma käytössä.

Höh? Nyt kun buuttasi koneen uudelleen, niin nyt se Youtube taas toimii. Kiitos siitä. Siis jotenkin Youtube oli seonnut pasmoissaan ja ei vaan toiminut. Minua vanhemmat eläkeläiset eivät varmaan aina kekkaa buutata konettaan ongelmien ratkaisemiseksi... No nyt tällä mennään ja sillä hyvä.

Jos autot kaatuisivat samalla tavalla kuin tietokoneet ja niiden onjelmat, veikkaisin, että tulisi sanomista...
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Vs: MIksi Youtube -videot eivät enää toimi?
« Vastaus #2 : 16.06.23 - klo:05.50 »
Jos autot kaatuisivat samalla tavalla kuin tietokoneet ja niiden onjelmat, veikkaisin, että tulisi sanomista...

Olen istunut bussissa, jonka kuski joutui pysäyttämään buuttauken ajaksi. Oli joku pikkuvian hälytys joka piti nollata että päästiin jatkamaan.
« Viimeksi muokattu: 16.06.23 - klo:06.00 kirjoittanut AimoE »

elohope

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 134
    • Profiili
Vs: MIksi Youtube -videot eivät enää toimi?
« Vastaus #3 : 16.06.23 - klo:16.59 »
Kuumassa bussissa ei jaksa edes katsoa Youtube-videoita. (Lukija ymmärtäköön, että tuo aasinsilta ei johdata tämän keskusteluketjun varsinaiseen aiheeseen.)

Nän kuumalla säällä olen vuosien mittaan aina silloin tällöin koetellut HSL-bussien lämmityslaitteiden lämpötilaa kädellä. Nuo patterit ovat ikkunan alla, seinän vieressä alhaalla. Usein, viimeksi eilen bussin takaosan patteri oli kuuma, eli ilmeisesti lämmitys oli päällä. Pari penkkiriviä eteenpäin kun siirryin, viereinen patteri oli vain ilman lämpöinen. Lämmintä oli ulkona 27, bussin takaosassa ehkä 40 astetta. Luulen, että vika on varikolla, eli että bussinkuljettajat eivät voi vaikuttaa näihin säätöihin.

Missä tekniikkaa, siellä on ongelmiakin, välillä. HSL:n varikkopomot voisivat tehdä opintomatkan Sisiliaan. Siellä ulkolämpötila on helposti 40 astetta,  mutta miellyttävästi ilmastoiduissa busseissa ehkä 25 astetta, mikä tuntuu aika luksukselta.

Jere Sumell

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 722
  • Talous, Hallinto ja Markkinointi (AMK, 2017),B.B.A
    • Profiili
    • Tietokone-blogi
Vs: MIksi Youtube -videot eivät enää toimi?
« Vastaus #4 : 16.06.23 - klo:19.44 »
Tänään tuli kolmen päivän sisään toisen kerran Turun joukkoliikenteen fölissä vastaan, mitä siinä auton etuosassa on katossa kiinni näyttöpääte, niin Linux-komentokehote vissiinkin buuttauksen jäljiltä vilkkui siinä.

Kerran nähnyt myös, kun kuljettaja on buutannut sen matkakortti-leimauskoneen, sekin pyörii Linux-ympäristössä.

Kerran näin R-kioskilla, kun myyjä käynnisti rahapeliautomaatin, jokin linux-jakelu siinäkin taisi olla buuttausvaiheessa, mitä ne koneet on tietoliikenneyhteyden päässä onko se Veikkauksen IT-osasto Vantaalla muistaakseni.
Free Internet and  people for humans all over the globe!

(Profiilikuvassa oma valokuvani GIMPissä editoituna Disney Classic-väripaletin väreihin ja muunnettuna bittikartta-tiedostosta vektorigrafiikaksi.)