Kirjoittaja Aihe: Kone "jäätyi", pakotetun rebootin jälkeen "/dev/sda1: clean..." [RATKAISTU]  (Luettu 2266 kertaa)

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Ja otetaanpa sitten vähän henkeä ja rauhoitutaan.
eipä taitaisi olla tarvetta 'rauhoittua' jos eräät pitäisivät mielipiteensä toisten 'valinnoista' omana tietonaan

Jos viittaat jarmalan viestiin, niin siinä esitettiin vain miten hän itse toimii. En tulkitsisi tuota leuhkimiseksi, ja jarmalalla on vastaava oikeus esittää mielipiteensä kuin sinullakin.
vähintääkin kyseenalaista miten tarpeellista/asiallista tuollainen "minä valitsen tehdä asian tavalla X jolloin ei ole ongelmia Nvidian kanssa" -kommentointi on keskustelussa jossa aloittaja ei erikseen kysynyt mielipiteitä näytönohjain 'valinnastaan', itse luin jarmalan kommentin jotakuinkin seuraavasti: "Mitäs menit ostamaan sähkösyöpön pelinäytönohjaimen, MINULLA ei ole ongelmia koska valitsin koneen jossa on integroitu näytönohjain koska en pelaa pelejä joten on SINUN OMA VALINTASI että sinulla on ongelmia erillisen näytönohjaimesi kanssa", mielestäni jo tuo näytönohjaimeni ikä kertoo jo aika paljon siitä että ehkäpä en ole ostanut/rakentanut pelitietokonetta vaan ihan vain käytetyn tietokoneen (tässä tapauksessa hajonneen läppärin tilalle), silti jarmalan oli pakko mainita että "hän ei pelaa kuin sudokua ja miinaharavaa."

Kyllä, mainitsin että oireilu tuli ilmi kesken selainpelin pelaamisen, tämä ei silti mielestäni ole riittävä syy alkaa kuittailla.

edit: sitten on vielä jarmalan ilmeiset antipatiat nimeomaan Nvidiaa kohtaan, tuntuu aina vain enemmän siltä että jarmala tuli tähän ketjuun vain avautumaan Nvidia -vihastaan...
« Viimeksi muokattu: 07.05.23 - klo:16.14 kirjoittanut Toni Alenius »
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
ja uusi näytönohjain tuli, katsotaan josko ongelma olisi nyt hävinnyt, lämmöt ainakin on kaikki huomattavasti alempia kuin aiemmin.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1200
    • Profiili
ja uusi näytönohjain tuli, katsotaan josko ongelma olisi nyt hävinnyt, lämmöt ainakin on kaikki huomattavasti alempia kuin aiemmin.
Pidetäänpä peukkuja ja toivotaan, että ongelmasi tuli ratkaistuksi. Jos näin onnellisesti käy, korjaa alkuperäisen kysymyksesi otsikkoon vaikkapa [Ratkaistu] tms.

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Yleensä ne integroidulla näyttiksellä olevat läppärit on muuten halvempia kuin erillisellä näyttiksellä olevat. Ja sama pätee pöytäkoneisiinkin...Sinänsä itsellä ei ole ollut Nvidian ohjainten kanssa ikinä mitään ongelmaa, Linukan suljettu ajuri toimii ihan ok.
« Viimeksi muokattu: 12.05.23 - klo:03.50 kirjoittanut JaniAlander »
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.