dd if=\dev\zero of=\media\usb bs=1024
if = input folder (dev/zero , nollasyötteen tulostaminen medialle, usb - tikulle [of])
of = output folder, mountattu usb -tikun kansio.
bs = buffer size, bufferin koko, onko tämä sitten minkä kokoisissa chunckeissa, tai paloissa nollaa kirjoitetaan muistitikku täyteen?
Miten tämä tehtäis raspissa toiselle 32GB muistikortille jossa todennäköiseiti
pi:n päälle on tullut osa 64GB:latauksesta ja kortti on jumissa
Tuosta en osaa sanoa juuri mitään. Vaikuttaa todella haastavalta kiipeliltä.
Nyt tarvittaisiin joku, ketä on vanhemman koulukunnan erityisen asiantunemusta omaava rautanikkari tässä tietotekniikan insinööriharrastuksessa. Itsekin olen niin paljon nähnyt ja käynyt itse läpi, että jokin ajatus on kuitenkin.
Voi olla, että tuo muistikortti-case pitäisi selvittää jollain toisella koneella, missä on se MicroSD -korttilukija, ei tarvitse olla mikään kovinkaan uusi kannettava edes, että se on löytynyt jo näistä ties kuinka kauan vakiona varustellusta kokoonpanosta.
Onko tuossa 32GB:n muistikortissa osa latauksesta, vai asentunut johonkin osioon tuosta järjestelmästä jotain, ja se on mennyt sen takia jumiin, että siellä ole yhdessäkään osiossa, tai pääosiossa -masterissa boottaavaa käynnistettävää käyttöjärestelmää?
Melkein voisi olla syytä sen lisäksi, että kone, jossa on tuo muistikortinlukia paikka niin katsoa osiointityökaluilla sitä korttia, gParted nyt hyvä tietenkin tässä Linux-puolella, ja GParted Live -versiokin on vielä parempi joissain tilanteissa itselleni toiminut parhaiten.
Voi olla aika haastava case, jos vielä muistikortissa on viottuneita sektoreita en tiedä vaikuttaako datan ja sektorien epäeheys sitten toimivuuteen miten, ainakin hidastavasti, jos tallennusmedia on fyysisesti ehjä, ja ei olisikaan aivan täysin eheä oman kokemukseni mukaan.
Itsekin jonkin verran muistikorttien kanssa pelaan kahden kokoisten, mutta sitten minulla on se adapterikappale, jotta sitten voi käyttää läppärissä datan siirtomediana kumman kokoista korttia tahansa, ja jo pitkään toiminut noiden kahden eri kokoluokan muistikortin kanssa, vielä pidempään mitä älypuhelimissakin on useamman kokoisia noita sim-kortteja, mitä joskus 1990-luvun lopussa oli muistaakseni kokonainen älykortin kokoinen se sirukortti, missä oli se Radiolinjan tai Soneran matkapuhelinliittymä.