Kirjoittaja Aihe: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?  (Luettu 6091 kertaa)

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Olen yrittänyt pariin kertaan saada DirectX 9.0c:tä koneeseen winellä, mutta kun sen pitäisi alkaa kopioimaan tiedostoja, se hunteeraa hetken ja sulkee itsensä sanaakaan sanomatta. Mahdollista saada DX winelläkään ? en ole varma mutta muistikuva itsellä on että on mahdollista mutta mitä te muut sanotte ?

EDIT: olen molemmilla kerroilla käynnistänyt asennuksen kuten windowsissa ...
« Viimeksi muokattu: 05.10.06 - klo:16.37 kirjoittanut Rautamiekka »

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #1 : 05.10.06 - klo:20.30 »
Olen yrittänyt pariin kertaan saada DirectX 9.0c:tä koneeseen winellä, mutta kun sen pitäisi alkaa kopioimaan tiedostoja, se hunteeraa hetken ja sulkee itsensä sanaakaan sanomatta. Mahdollista saada DX winelläkään ? en ole varma mutta muistikuva itsellä on että on mahdollista mutta mitä te muut sanotte ?

en usko, että onnistuu asentamalla tulevaisuudessakaan. wine projekti mitä ilmeisemmin pyrkii kyllä itse toteuttamaan directx-rajapinnan niin täydellisesti kuin mahdollista, mutta en osaa sanoa sen kummempaa tietoa ko. rajapinnan nykytilasta. olettaisin, että ainakin osa DX9:stä on toteutettu koska cedegalla toimii osa uusistakin peleistä.
Janne

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #2 : 05.10.06 - klo:22.15 »
Pelejä varmaan kannattaapi pelailla cedegalla. Itse juuri tunti sitten asensin Flat Out 2:n ja se vaati DirectX9:n asennuksen pelin asennus DVD:ltä ennenkuin itse peli suostui asentumaan.

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #3 : 06.10.06 - klo:16.03 »
cedega on maksullinen eikä halvimmasta päästä ... no keinot on

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #4 : 06.10.06 - klo:16.47 »
Cedegan saa ilmaiseksi CVS-versiona, tuolla jonkunnäköiset ohjeet: http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=2780.0
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #5 : 06.10.06 - klo:16.49 »
cedega on maksullinen eikä halvimmasta päästä ... no keinot on

todellakin, näkyy olevan jopa 15$. melkoista riistoa, tuohan on jotain 12 euroa.
Janne

lunatiC

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 459
    • Profiili
    • http://www.hurjatmopoilija.com/
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #6 : 06.10.06 - klo:16.53 »
Ei kait tuossa maksullisessa versiossa muuta eroa ole kuin että siinä tulee GUI mukana ja sen pystyy asentaan suoraan paketista? Ja vissiin jotain tukipalveluita saa mukaan? Itse ainakin käytän komentoriviltä CVS versiota ja hyvin on pelittäny. Kunhan vaan ekana opettelee konffaamaan sen oikein ja siihen löytyy apuja transgaming:in forumeilta.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #7 : 06.10.06 - klo:17.00 »
Ei kait tuossa maksullisessa versiossa muuta eroa ole kuin että siinä tulee GUI mukana ja sen pystyy asentaan suoraan paketista? Ja vissiin jotain tukipalveluita saa mukaan? Itse ainakin käytän komentoriviltä CVS versiota ja hyvin on pelittäny. Kunhan vaan ekana opettelee konffaamaan sen oikein ja siihen löytyy apuja transgaming:in forumeilta.

joskus siinä oli mukana jotain suljettuja kopiosuojajuttuja, mutta nykytilanteesta en kyllä osaa sanoa mitään. tuo oli kuitenkin vielä niitä aikoja kun sen nimi oli winex.
Janne

Rautamiekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 439
    • Profiili
Re: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #8 : 06.10.06 - klo:17.01 »
cedega on maksullinen eikä halvimmasta päästä ... no keinot on

todellakin, näkyy olevan jopa 15$. melkoista riistoa, tuohan on jotain 12 euroa.

Ai vain 12€ ... hyvä minä ja muistini

idiootti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #9 : 23.11.07 - klo:13.09 »
Kyllähän se nykyään on mahdollista: http://wine-review.blogspot.com/2007/11/directx-90c-on-linux-with-wine.html
Toi kyllä varmastikkin auttaa joissain peleissä, jotka ei toimi winellä.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #10 : 23.11.07 - klo:18.04 »
Eikös Winen idea ole siinä, että sen ominaisuuksiin kuuluu API:n ohella kaikenlaisten DX komentojen tulkkaaminen...? Eli suomeksi sanottuna siis Wineen ei tarvitse asentaa erikseen mitään DX:ää?

Korjatkaa jos olen väärässä. En todellakaan ole nörtti, ikävä kyllä.
« Viimeksi muokattu: 23.11.07 - klo:18.07 kirjoittanut Tyranido »
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

idiootti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 96
    • Profiili
Vs: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #11 : 24.11.07 - klo:14.04 »
Eikös Winen idea ole siinä, että sen ominaisuuksiin kuuluu API:n ohella kaikenlaisten DX komentojen tulkkaaminen...? Eli suomeksi sanottuna siis Wineen ei tarvitse asentaa erikseen mitään DX:ää?

Korjatkaa jos olen väärässä. En todellakaan ole nörtti, ikävä kyllä.

Ei siihen tarvi, mutta pystyy. Jotkut pelit ei toimi winellä, jos ei ole oikeata dx:ää asennettuna. Ei nyt tule mieleen yhtään, mutta onhan niitä. Mutta ei tosiaan tarvitse.

AION

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 150
    • Profiili
Vs: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #12 : 29.11.07 - klo:18.08 »
Auttaahan tuo, ainoatakaan DX9.0C featurea ei voi käyttää ellei ole patchattu wine, ja suurinta osaa ei voi käyttää ilman DX9.0C:tä. Wine kun aikalailla ajaa pelit niin pitkälle kuin pystyy tuolta DX8.1 kautta. Ja kyllä muuten ovat aika paljon kauniimpia nuo 9.0C:n efektit, siitä ei ole kysymystäkään. Ongelma on vain siinä, että tuo on niin perunan vaikea asentaa ja itselleni tulee jtn random erroreita koko vitun ajan ja developerit eivät vastaa.

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #13 : 30.11.07 - klo:17.54 »
Onko tietoa, että auttaako erikseen asennettu DX9 FPS:ään? Winellä on nimittäin aina vain se ongelma, että FPS tuppaa tippumaan turhan paljon joissakin tilanteissa.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11474
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #14 : 30.11.07 - klo:18.13 »
Joka tapauksessa joku voisi tehdä suomenkielisen ja vähän paremman (en nimittäin tajunnut mistä nuo saisi asetettua natiiveiksi, siis ne jotkut tiedostot) howtoon.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

AION

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 150
    • Profiili
Vs: DirectX winellä koneeseen ja käyttöön, mahdollista ?
« Vastaus #15 : 22.12.07 - klo:13.09 »
Kun saan netin, se tapahtunee tammikuussa, alan veljeni kanssa tehdä kattavaa pelit + linux opasta (tulee sisältämään muutakin, mutta tämä on yksi pääpainoista koska tarvitsee eniten opastusta). Tämä dx9.0 tulee olemaan yksi pääpainoista. Itse sain sen toimimaan vanhalla masiinalla, ventin, kaikki shader model 3.0 ja alaspäin ominaisuudet ja kaikki pelit joita testasin sen jälkeen. Formatoin kuitenkin koneen ja painin taas alku vaikeuksissa, mutta tähän palataan kun saan hommat toimimaan.