Kirjoittaja Aihe: Mitä on Ubuntu advantage subscribtion ja livepatch?  (Luettu 913 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Mitä tarkoittaa Ubuntu advantage subscribtion ja livepatch? Kannattako sellainen asentaa, vai onko se turha tavalliselle käyttäjälle?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Mitä on Ubuntu advantage subscribtion ja livepatch?
« Vastaus #1 : 05.03.23 - klo:01.08 »
Ubuntu advantage tai Ubuntu Pro tarjoaa mm. laajennettua 10 vuoden päivitystukea LTS-jakeluversioille, josta voi olla hyötyä monille käyttäjille. Livepatch puolestaan mahdollistaa kernelin päivittämisen ilman järjestelmän uudelleenkäynnistämistä. Ehkä harvemmin tarpeen kotikoneissa, joita sammutellaan tiheästi.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Mitä on Ubuntu advantage subscribtion ja livepatch?
« Vastaus #2 : 05.03.23 - klo:16.42 »
Kiitos. Jätän asentamatta. Minulla on nyt asennettuna gnome-extensions ja tweaks. Sotkin järjestelmäni niin pahasti, että jouduin asentamaan kaiken uudelleen. Yritän nyt olla varovaisempi. Harmillisinta on, että en saa kosketus levyä pois ja päälle näppäinkomennolla.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Mitä on Ubuntu advantage subscribtion ja livepatch?
« Vastaus #3 : 05.03.23 - klo:17.11 »
Kiitos. Jätän asentamatta. Minulla on nyt asennettuna gnome-extensions ja tweaks. Sotkin järjestelmäni niin pahasti, että jouduin asentamaan kaiken uudelleen.

Mikä siinä meni niin pahasti sekaisin?

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Vs: Mitä on Ubuntu advantage subscribtion ja livepatch?
« Vastaus #4 : 08.03.23 - klo:16.38 »
Sähläsin "kosketuslevy päälle ja pois" näppäinkomennon kanssa, mutta nyt olen saanut sen toimimaan. Yritän vielä asentaa ohjeittesi mukaan ne erikuvat eri työpöydille.