Tämä nyt vanha ketju, mutta taas akrivoitunut pienen tauon jälkeen jokin aika sitten tällä palstalla, niin kommentoin.
"Hegetsu", kuitenkin viakuttaa että kokemusta on pidemmältä ajalta tietokoneistuksesta, windows 98 -ajoilta edes, mutta sitten Linuxin asennukseen tämän kaltainen kysymys "Miten pitää toimia, että ei formatoi kaikkea" -ei oikein stemmaa siihen yhtenevään kokonaisprofiiliin aiheesta "Ihminen tietokoneen käyttäjänä" -profiili, tai "Minä tietokoneen käyttäjänä". En tiedä, millään muotoa vähättelemättä sinua, tai kysymystäsi millään lailla lainkaan halua olla piikittelevä.
Mitä tälläkin palstalla tullut usein esiin, ainakin Windows 10 -jostain päivityksistä avaamassani kysymyksessä, että mitä tämä Winkkari 10 nyt toistaiseksi vielä, kun on päivitystuki Mikkiksellä saatavilla, kannattaa nyt pitää kuitenkin, itse olen päätynyt siihen, että käytän natiivina järjestelmänä kahdessa koneessa toisessa Winkkari 10 vielä, ja toisessa sitten on tuo Mint 20.1 (Ula), joka tuli tuossa viimeisimmässä oppaassani esille, mutta sitten virtuaalikone-mahdollisuuskin on Windows 10:ssä, niinkuin Linuxisakin, jos ei omista kuin yhden tietokoneen ja tykkään siinä käyttää esim. Ubuntua.
Puolin ja toisin, ei tarvitse aina välttämättä natiiviksi, tai toiseksi natiivina asentaa koneeseen, itsellänikin on ollut joskus vuosiruhannen vaiheessa Windows 98/ME:n aikoihin Red Hat Linux -jokin kopio vuonna 2000 sen aikaisessa ainoassa tornitietokoneessanikin samaan aikaan, kun tutustuin Linuxiin vuonna 2000. Silloin taisi olla raudan puolestakin virtuaalikonesointi, virtualisointi vielä kaukana unelmissa kotikäyttäjillä, niinkuin olikin.
Tekniikka on onneksi kehittynyt, ja sitä myötä ajat ovat muuttuneet.
Tässä nyt tulikin hyviä kommentteja, en ota gparted, osiointikeskusteluun, tms. kantaa.
Tämä nyt jäänyt auki, miten "Hegetsu" onnistuit asennuksessa?