Kirjoittaja Aihe: Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?  (Luettu 2189 kertaa)

Leko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 329
    • Profiili
    • taistop.kapsi.fi
Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?
« : 17.01.23 - klo:17.17 »
Tuossa otsikossahan se jo kysymys tuli. Telkkariin näyttää netissä olevan joitakin ohjeita, mutta entä jos isoon näyttöruutuun tai vaikka seinälle.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Vs: Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?
« Vastaus #1 : 17.01.23 - klo:17.39 »
Riippuu tabletista, onko HDMI-ulostulo tuettu esimerkiksi USB-C-liittimen kautta.

Mikä on laitteen tarkka malli?

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2951
    • Profiili
Vs: Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?
« Vastaus #2 : 17.01.23 - klo:19.27 »
Toimisikohan tarpeessasi ChromeCast ?

Toki se on ylimääräinen mokkula, mutta itse olen sitä käyttänyt Yle:n videoiden lähettämiseen TV:lle hdmi-portin kautta.

https://www.gigantti.fi/brand/chromecast

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 775
    • Profiili
Vs: Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?
« Vastaus #3 : 17.01.23 - klo:19.33 »
Toimisikohan tarpeessasi ChromeCast ?

Mikä ratkaisee sen, onko videopalvelussa Cromecast mahdollinen? Esim. kännykässäni C Moressa Chromecast -täppä on ja toimii, mutta Ruutu -palvelussa täppää ei ole. Howso?
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2951
    • Profiili
Vs: Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?
« Vastaus #4 : 17.01.23 - klo:19.51 »
Toimisikohan tarpeessasi ChromeCast ?

Mikä ratkaisee sen, onko videopalvelussa Cromecast mahdollinen? Esim. kännykässäni C Moressa Chromecast -täppä on ja toimii, mutta Ruutu -palvelussa täppää ei ole. Howso?

Itsellänikin on ollut ongelmia sen kanssa, mutta yle-areenan olen saanut näkymään. Googlaamalla olen löytänyt tämän ohjeen...
https://support.google.com/chromecast/answer/6059461?hl=en
... mutten ole testannut sitä...

Yle (ja ilmeisesti C More) ei tosiaan (ehkä) tarvitse kyseistä ohjetta, kun siinä on valmiina ChromeCast-yhteensopivuus.

Edit - Itse sain kyseisellä ohjeella kännykkäni selaimen (chromen) peilattua HDMI:n kautta.
« Viimeksi muokattu: 17.01.23 - klo:20.15 kirjoittanut kamara »

Leko

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 329
    • Profiili
    • taistop.kapsi.fi
Vs: Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?
« Vastaus #5 : 17.01.23 - klo:22.20 »
Riippuu tabletista, onko HDMI-ulostulo tuettu esimerkiksi USB-C-liittimen kautta.

Mikä on laitteen tarkka malli?
Galaxy Tab A SM-T515 R52N60RBL7M

Tuli sekin  mieleen, olisko joku välikikkare vaikka bluetoothin kautta johonkin toiseen..

Joku Chromecast ilmeisesti osaisi siirtää asiaa telkkariruutuun, muttku nyt olis tarkoitus olla ilman telkkareita taipaleella, jos mahdollista.

Ehkä helpompi olis varustaa joku läppäri tähän tarkoitukseen, mutta tuli tuo joutilas tabletti mieleen, ja uteliaisuus houkuttaa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16245
    • Profiili
Vs: Android-tabletin kuva hdmi:n kautta isommaksi?
« Vastaus #6 : 18.01.23 - klo:00.46 »
Riippuu tabletista, onko HDMI-ulostulo tuettu esimerkiksi USB-C-liittimen kautta.

Mikä on laitteen tarkka malli?
Galaxy Tab A SM-T515 R52N60RBL7M

Eipä taida olla MHL-tukea eli et saa USB:n kautta HDMI:tä ulos.


Tuli sekin  mieleen, olisko joku välikikkare vaikka bluetoothin kautta johonkin toiseen..

Chromecast on sellainen kikkare.


Joku Chromecast ilmeisesti osaisi siirtää asiaa telkkariruutuun, muttku nyt olis tarkoitus olla ilman telkkareita taipaleella, jos mahdollista.

Toimii monitorin kanssa, jos monitorissa on kaiuttimet tai AUX-ulostulo äänelle.