Kirjoittaja Aihe: Kubuntu ista katsosivat kaikki tiedot 20.04 lts (RATKAISTU)  (Luettu 2208 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
 Kubuntusta katosivat kaikki tiedot versio 20.04 lts. Vai onko tää päivittynyt jo 22.04 versioon? Joka tapauksessa kaikki sähköpostitilini olivat häipyneeet ohjelmasta. Miten se on mahdollista? Nyt joudun ilmeisesti laittamaan kaikki tilit uusiksi, sillä minulla on useita sähköpostiosoitteita.

Vai onko olemassa joku muuu helpompi ratkaisu.
« Viimeksi muokattu: 23.01.23 - klo:12.13 kirjoittanut Pontus12 »

epiphone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1059
    • Profiili
Vs: Kubuntu ista katsosivat kaikki tiedot 20.04 lts
« Vastaus #1 : 16.01.23 - klo:19.31 »
Varmuuskopiot?
Kahvi on väkevin juomani

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1270
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Kubuntu ista katsosivat kaikki tiedot 20.04 lts
« Vastaus #2 : 16.01.23 - klo:20.14 »
Kubuntusta katosivat kaikki tiedot versio 20.04 lts.

Jos ihan kaikki tiedot ovat kadonneet, niin se viittaa tilanteeseen, että laite ei havaitse levyä. Tai ei havaitse levyllä olevaa levykirjanpitoa. Jos levyyn ei koske (=sotke sisältöä), se on vielä pelastettavissa. Tällaisen tilanteen sain kokea kun muutama vuosi sitten levy hajosi. Jonkin ajan kuluttua kun aloin ottaa levyä toisenlaiseen käytötön, sainkin sen aiemman sisällön näkyville Linuxin fsck-komennolla. Ja hommathan jatkuivat sitten hienosti.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16232
    • Profiili
Vs: Kubuntu ista katsosivat kaikki tiedot 20.04 lts
« Vastaus #3 : 16.01.23 - klo:20.33 »
Kubuntusta katosivat kaikki tiedot versio 20.04 lts. Vai onko tää päivittynyt jo 22.04 versioon? Joka tapauksessa kaikki sähköpostitilini olivat häipyneeet ohjelmasta. Miten se on mahdollista? Nyt joudun ilmeisesti laittamaan kaikki tilit uusiksi, sillä minulla on useita sähköpostiosoitteita.

Jos siis vain sähköpostitilit ovat kateissa ja muut tiedot tallessa, kerro tarkemmin, mitä sähköpostisovellusta käytät.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kubuntu ista katsosivat kaikki tiedot 20.04 lts
« Vastaus #4 : 22.01.23 - klo:17.34 »
Olen pahoillani viestistäni, sillä tiedot ovat palanneet itsestään. Vaihdoin kadotettuani ne Windowsin puolelle ja jatkoin töitäni. Kun nyt palasin Kubuntuun, kaikki oli kuten ennenkin. En osaa sanoa, mistä silloinen tilanne johtui. En myöskään tiedä, voisiko sen saada selville, mutta varsinaista ongelmaa minulla ei enää ole tuon asian kanssa.

Pitäiskö merkitä ratkaistuksi?

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: Kubuntu ista katsosivat kaikki tiedot 20.04 lts
« Vastaus #5 : 22.01.23 - klo:22.32 »
Vai onko tää päivittynyt jo 22.04 versioon?
Mikään jakelu ei päivitä järjestelmää versiosta toiseen ilman järjestelmänvalvojan suostumusta!

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Kubuntu ista katsosivat kaikki tiedot 20.04 lts
« Vastaus #6 : 23.01.23 - klo:12.13 »
Tuli laitettua tekstiin vahingossa väärä versio. Minulla on ollut jo pitemmän aikaa 22.04. Mutta tietojen katoamisesta en osaa edelleenkään sanoa mitään. nyt ne ovat joka tapauksessa tulleet takaisin. Tämä oli ehkä kuitenkin omituisempi juttu kuin Digikamin ongelmat Windowsissa. Niihin sain täältä vastauksen, joka auttoi heti. Merkitsen aiheen ratkaistuksi.