Kirjoittaja Aihe: Pending update for firefox snap ja ilmoitus päivittämisestä heti (RATKAISTU)  (Luettu 1942 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Asensin aikanaan Discoverysta Firefoxin ja se oli snap-versio. Nyt sain ilmoituksen, että snap paketti on päivitettävä mahdollisimman nopeasti, sillä muuten sitä ei voi käyttää. En tiedä, miten snap-paketti päivitetään, koska olen vain asentanut sen ja käyttänyt sitä. Kuvittelin sen päivittyvän järjestelmäpäivitysten mukana, mutta näköjään niin ei ole tapahtunut.
Mitä minun pitäisi tehdä. Toki minulla on Chrome ja muitakin selaimia löytyy helposti, mutta olen aina kuvitellut Firefoxin olevan juurin Ubuntun perusselain.
Olettaisin snap-paketin päititämiseen löytyvän jonkinlainen yksinkertainen ratkaisu, mutta minä en tiedä, mikä se on. Kokeilin komentoa "sudo update firefox.snap", mutta vastaus siihen oli "sudo: update: komentoa ei löytynyt".
Mikä neuvoksi?

« Viimeksi muokattu: 08.09.22 - klo:11.56 kirjoittanut Pontus12 »


kamara

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2952
    • Profiili
Tai vain yksinkertaisesti ajat päätteellä:
Koodia: [Valitse]
sudo snap refresh

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Kiitos. Merkitsen ratkaistuksi.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2406
    • Profiili
Ehdin jo merkitä ratkaistuksi, kun ajoin komennon
Koodia: [Valitse]
sudo snap refresh
Pääte ilmoittaa, että kaikki snap'it ovat ajan tasalla, mutta silti tulee ilmoitus:
"Close the app to avoid disruptions (12  days left)
« Viimeksi muokattu: 05.09.22 - klo:13.32 kirjoittanut Pontus12 »

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Sulje sovellus, kaikki sen ikkunat. Kun Firefox päivitetään, se täytyy käynnistää uudelleen.

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2719
    • Profiili
Minulla on USB-tikulla Jammy erinäisiä tarkoituksia varten, ja sieltä en ollut vielä snappiä poistanut käytöstä. Kun tänään käynnistin Ubuntun tikulta, sain ilmoituksen siitä, että sovellus on päivitetty, ja se pitäisi sulkea ja 13 päivää jne. Mutta minulla ei ollut Firefox käynnissä, eikä mitään muutakaan, kun juuri vasta käynnistin sen Ubuntun. En tajunnut katsoa ihan tarkkaan, mutta mielestäni ilmoituksesta ei käynyt ilmi mistä sovelluksesta oli kyse. Mitään sovellusta en ole itse asentanut snapin avulla, joten sen oli pakko olla jokin snapin oma osa?