Kirjoittaja Aihe: Voiko ylävalikon saada Kubuntu 22.04 versiossa takaisin ohjelmaikkunoihin? (RATK  (Luettu 1271 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Voiko ylävalikon saada Kubuntu 22.04 versiossa takaisin ohjelmaikkunoihin? Sain sen kiitos nm:n neuvon takaisin Libreofficeen, mutta mielelläni haluaisin sen kaikkiin ohjelmiin. Kun sinulla on useita ohjelmaikkunoita auki, niin mielestäni tilanne on aika sekava. Joka tapauksessa minun mielestäni ohjelmien yläpaneeli, olisi järkevää pitää ohjelmaikkunoissa. Jos sen saisi toimimaan, olisin hyvin kiitollinen neuvoista.
« Viimeksi muokattu: 04.09.22 - klo:11.25 kirjoittanut Pontus12 »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Yritin käyttää samaa komentoa, millä sain nm:n neuvolla ylävalikon takaisin libreofficeen, mutta se ei sellaisenaan onnistunut dolphinin kanssa. Jos joku voisi sanoa, miten ylävalikon saisi takaisin dolphiniin, auttaisi sekin. Käytän näytön yläpaneelissa ohjelmaikoneja ja ylävalikon ilmestyminen siihen on kiusallista ja vie tilaa. Mieluisin ratkaisu minulle olisi, että kaikkien ohjelmien ylävalikot olisivat niiden omassa ikkunassa.

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16241
    • Profiili
Sinulla on käytössä globaali valikko. Sen saa pois päältä varmimmin asetuksissa: System Settings -> Workspace -> Startup and Shutdown -> Background Services, kytkemällä pois käytöstä palvelun Application menus daemon. Kirjaudu lopuksi vielä ulos ja takaisin sisään.

Valitettavasti en tiedä suomenkielistä asetuspolkua, mutta jos ei löydy, joku muu ehkä osaa auttaa.
« Viimeksi muokattu: 04.09.22 - klo:10.59 kirjoittanut nm »

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Suurkiitos! Asia ratkesi neuvollasi. Vaikka olen käyttänyt jo monta vuotta Kubuntua ja Ubuntua, en näköjään vieläkään osaa kuin pikkuriikkisen. Mutta hienoa, että asia selvisi minullekin. Merkitsen aiheen ratkaistuksi.