Kirjoittaja Aihe: Suosituksia MESH reititin setin ostoon?  (Luettu 2097 kertaa)

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Suosituksia MESH reititin setin ostoon?
« : 26.08.22 - klo:10.00 »
Moi! Mulla on Ethernet backbone kotona ja nykyinen setti on TP-Link Deco M5 3 kpl. Backhaul on Ethernetillä siis. No, TP-Link teki vähän uusia toiminnallisuuksia ja julkaisivat uuden firmwaren 1.6.0 version. Ja ei tietenkään oltu testattu kunnolla, wifi putoilee ja kaikki Decot putoavat verkosta monta kertaa päivässä. S***nan tunarit  :) Onhan se vaikea testata stability testejä, kun ne kestävät kauemmin kuin normaalit testit mutta niissä nämä jäisivät kiinni, varsinkin kun heidän foorumi on pullollaan kypsiä asiakkaita. No, tämä on pohjustus tarinaan.

Nyt pitäisi löytää hyvä setti vastaavia reitittimiä. Tällaista Netgearin settiä olen katsonut mutta onko kellään kokemusta tästä tai jostain muusta vastaavasta, joka kannattaisi hommata?
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/658501/Netgear-Orbi-RBK353-WiFi-6-Mesh-jarjestelma
 
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

startx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 414
    • Profiili
Vs: Suosituksia MESH reititin setin ostoon?
« Vastaus #1 : 26.08.22 - klo:21.53 »
Ei kannata koskaan olla ensimmäisten joukossa päivittämässä varsinkin, kun ei noista firmiksistä takaisinpäin yleensä pääse. Ei kai nyt tuon takia kannata vielä alkaa laitteita uusimaan. Kai ne nyt siihen korjauksen kohtapuoliin julkaisee, jos on yleinenkin ongelma?

samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Suosituksia MESH reititin setin ostoon?
« Vastaus #2 : 28.08.22 - klo:16.39 »
Joo no en mä ollut ekojen joukossa, tais olla jo puoli vuotta sitten ilmestynyt firmware. Vanha totuus, älä riko toimivaa, olisi tässäkin toiminut.
Aika laiskasti TP-Link noita korjailee, ainakin porukka valittelee foorumilla.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi