Kirjoittaja Aihe: Kubuntusta Ubuntuun  (Luettu 1068 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2405
    • Profiili
Kubuntusta Ubuntuun
« : 22.08.22 - klo:16.51 »
Minulla on ollut jo vuosia double boot Kubuntu. Nykyinen versio on 22.04 lts. Nyt se on taas ruvennut sekoilemaan. Yäpaneeliin en tahtonut millään saada ohjelmaa kinnitettyä. Olen muutenkin huomannut, että Ubuntuun on ehkä enemmän automaattisia toimintoja. Viimeksi yritin saada dropboxin asennettua Kubuntuun, mutta sekään ei tahtonut onnistua. Loppujen lopuksi käytän aktiviteetteja sen verran harvoin, että uskon työpöytien riittävän minulle.

Minulla on varhain hankittu virallinen Ubuntu 22.04 lts asennustikku. Mutta mikä olisi nyt vakain Ubuntu? Koska käytän tiedostojeni hakemistona suurimmalta osalta Windowsin levyosioita, niin vanhan Kubuntun pyyhkiminen pois ei ole ongelma, vaan voin antaa Ubuntun tehdä asennuksen Kubuntun päälle ja alustaa kyseisen osion.

Vaan ehkä olisi toinenkin vaihtoehto. Minkälainen Kde Neon on nykyään? Käytin sitä joskus jonkin aikaa, mutta pidin Kubuntua helpompana, koska siinä oli valmiina melkein kaikki tarvitsemani ohjelmat. Silti Neon vaikutti minusta erittäin hyvältä.


« Viimeksi muokattu: 22.08.22 - klo:17.23 kirjoittanut Pontus12 »

kx

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 701
    • Profiili
Vs: Kubuntusta Ubuntuun
« Vastaus #1 : 23.08.22 - klo:11.17 »
Omalta osalta totean vain, että noin 10 vuotta olen käyttänyt pelkkiä Ubuntun LTS-versioita. Kerran oli "koekäytössä" Mint ja taisi olla Kubuntukin, mutta pian totesin, että näin iän karttuessa ei ole mitään mieltä hyppiä enää Ubuntun turvaverkosta muihin pihoihin. Käyttämällä samaa järjestelmään säästyy monelta vaivalta. Päivitin nyt käytössäni olevan Ubuntu 22.04 LTS:n noin viikko sitten ja hyvin toimii...Itse pöytätietokonetta olen myös päivittänyt, joten nyt on halvalla käytettynä ostettu "uudehko" keskusyksikkö tulilla.
« Viimeksi muokattu: 23.08.22 - klo:11.20 kirjoittanut kx »
HP Pro Intel i5-3470 core 4  3,2,Hz RAM 8 Gb+Kingston 240Gt SSD+ nVidia Gt730+Ubuntu 22.04 lts + W10Pro64-bit ja Samsung ML-2165 sekä CanoScan Lide300