Kirjoittaja Aihe: LTS-versioon voi päivittää myös väliversioista  (Luettu 2484 kertaa)

AimoE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2707
    • Profiili
Varsinainen 22.04.1-julkaisumuistio ei ole saatavilla, mutta muutosloki on, ja siitä sattui silmään "Add support for upgrading from End of Life releases (Ubuntu 20.10 and Ubuntu 21.04) to Ubuntu 22.04."

Itse olen hypännyt väliversiot nyt yli, ei ollut erityistä syytä niitä kokeilla.

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: LTS-versioon voi päivittää myös väliversioista
« Vastaus #1 : 13.08.22 - klo:01.15 »
Ei ole mitään väliversioita, vaan Ubuntu tarjoaa uuden jakeluversionsa kuuden kuukauden välein, ja  se asennettavissa/päivitettävissä seuraavaan jakeluversioon. Kukin Ubuntu-jakelu on tuettuna seitsemän kuukautta (jos en väärin muista).
Canonical/Ubuntu tarjoaa ns. pitkän tuen version (LTS) parillisten vuosien huhtikuussa, jonka tukiaika on kaksi vuotta. (Lisätukeakin on saatavissa.)
Canonical lupaa LTS-versioittensa olevan päivittävissä aina seuraavaan LTS-versioon. (Epäuskoiset toki odottelevat, että muut kokeilevat päivityksen/asennuksen onnistumista ennenkuin rohkaistuvat ko. päivitykseen/asennukseen useita kuukausia.)

HannuK

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 392
    • Profiili
Vs: LTS-versioon voi päivittää myös väliversioista
« Vastaus #2 : 13.08.22 - klo:22.43 »
Canonical/Ubuntu tarjoaa ns. pitkän tuen version (LTS) parillisten vuosien huhtikuussa, jonka tukiaika on kaksi vuotta. (Lisätukeakin on saatavissa.)

Eikös tuo tukiaika LTS versioilla ole 5 vuotta ja sen jälkeenkin saa vielä tukea ( mulla 16.04 LTS versioon tulee vielä jatuvasti korjauksia, ilmeisesti kriittisiin asioihin. Tämä lisätuki piti erikseen pyytää, mutta on tavalliselle käyttäjälle ilmainen.
Motto: Monimutkaista on helppo tehdä.
2 kpl HP Stream 14" 2 Gt/32 Gt, 1 kpl HP 250-G5 15" 8 Gt/120 Gt, Ubuntu 16.04 LTS ja 20.04 LTS  ja Linux Mint 20.1 Cinnamon , ei Windowsia.  Acer 17" Ubuntu Mate+Win XP

juyli

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1198
    • Profiili
Vs: LTS-versioon voi päivittää myös väliversioista
« Vastaus #3 : 13.08.22 - klo:23.32 »
Jeps. Ajatusvirhe. LTS-versio julkaistaa kahden vuoden välein. Tuolla ei siis ole tekemistä jakelun tukiaikaan.