Ohjevinkki enemmän, kuin toive. Älkää ampuko bittitykillä, jos tämä on jo käsitelty, mutta en jaksanut käydä läpi kaikkia sivuja ja toiveita. Olen maininnut Timo Jyringille aiheesta jo aiemmin, mutta kun on tietty kiireinen mies, niin pienenä muistutuksena, että asialle voisi tehdä jotain.
Tämä ongelma on kohdallani mennyt jo hieman ohi, mutta tulevia käyttäjiä ajatellen voisi olla apua, että tuon Ubuntu LIVE-CD:n yhteyteen saataisiin jonkinlainen asennusohje. Kun räpelsin ensimmäistä kertaa kyseisen paketin kanssa, niin muistin nähneeni jonkin loistavan ohjeen, että kuinka Ubuntu saadaan asennettua. Mutta kun kyseinen ohje on jossain niin monen mutkan takana, etten muistanut sen paikkaa ja toinen koneeni jumitti juuri silloin, niin siinähän sitä oli sitten sormi suussa. Kun olin viimein päässyt "työpöydälle" asti, niin ihmettelin, että "Tässäkö tämä asennus nyt sitten oli", mutta sitten vasta se alkoikin.
Eli LIVE-CD:n mukaan jokin ohje edes englanniksi, kun kerta tilaa on ja se hieno ohje, joka netistä löytyy, niin siihen voisi linkata suoraan mahdollisimman helposti.
Olin eilen eräässä oppilaitoksessa hakemassa ATK-ajokortti-pahvia, eli todistusta osaamisestani ja olin päättänyt käännyttää Wintoosa-opettajan (anteeksi kiroiluni) ja etsin varmaan 10 minuuttia sitä asennusohjetta. Kun viimein löysin sen, niin annoin sen ja Ubuntun Live-CD:n opettajalle kouraan. Nyt opettajan on helpompi kääntyä Linux-käyttäjäksi.
Tätä ohjetta tarkoitin, mutta kun oli malka silmässä, niin eihän sitä heti löytänyt:
http://wiki.ubuntu-fi.org/Wiki/Asentaminen