Hienoa, että ratkaisit ongelmasi. Mutta tuskinpa miinaharava-peli liiaksi vaatii konetehoja.
Ei se, mutta ne samalla virtuaalisella työpöydällä olevat selaimet, joissa on useampi välilehti auki. Tässä pohdinnoissani olen ajatellut, että kullekin työpöydälle annetaan tietyt resurssit. Ja nyt tuon yhden työpöydän resursseja kuormitetaan paljon. Samaam aikaan muut työpöydät ovat vapaana tai pienemmällä kuormalla.
Alunperin minulla oli 8 virtuaalista työpöytää. Kategorisoin tehtäviä niin, että aina yhdellä työpöydällä oli tietyntyyppiset toiminnat. Ei siis koko ajan, vaan avasin tehtäviä aina työpöydille niiden aiheen mukaan. Sitten huomasin, että ainakin yksi on lähes aina käyttämättä ja poistin sen turhana. Läppärillä minulla onkin vain noin 4 työpöytää. Periaatteessa kaksikin voisi siinä riittää.
Liittyisiköhän ongelmasi näytönohjaimen kykyyn pyöritellä kaikkien ko. käytössäolevien sovelluksien piirtämistä näytölle?
PS. Nice-kommennolla voi aina vaikuttaa ohjelmien prioriseetteihin.
Hmm. Onko näytönohjaimessa sitten ikkunoiden nekin osat, jotka eivät näytöllä näy, varaamassa näytönohjaimen muistia ja resursseja? Tämä on juuri sitä syventävää tietoa, joka on mukava tietää.
Kiitos tuosta nice-komennon mainitsemisesta. TIetoinen olen sellaisesta komennosta, mutta en ole käyttänyt sitä ikinä.