Kirjoittaja Aihe: ei löydä uutta näyttistä  (Luettu 11064 kertaa)

ippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
ei löydä uutta näyttistä
« : 03.10.06 - klo:07.50 »
jeps eli ongelmaa on tää et mun suse 10.1 ei tunnista uutta näytön ohjainta joka on gf 7900 gs ainoo mikä löytyy on VESA Framebuffer Graphics

olis vaa kiva saada toi pelaa kun olisi tarkoitus vähän pelailla linux puolella :D

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #1 : 03.10.06 - klo:09.19 »
jeps eli ongelmaa on tää et mun <b>suse 10.1</b> ei tunnista uutta näytön ohjainta joka on gf 7900 gs ainoo mikä löytyy on VESA Framebuffer Graphics

Miksi kysyt Susen ongelmista Ubuntu - forumilla kun voisit pelailla myös Ubuntulla? Mersu - forumilla Volkkarin tuulilasiongelmista?
Ehkäpä se osoittaa että täällä on Suomen kovin linux - osaaminen läsnä  ;)

No, anyway, kerroppa oletko asentanut ajurit ohjaimelle? Googlaappa vaikka: suse "geforce 7900" ja päälle ehkäpä driver tai jotain ..??


r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

ippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #2 : 03.10.06 - klo:15.28 »
joo sori siit et laitoin tän vääräl foorumil...

but anyway.
uusimmat nvidian ajurit on laitettu näytönohjaimen vaihdon jälkeen..
sax2 -r on kanste käytetty pari kertaa läpi mut ei se tunnistanu sit mun korttii...

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #3 : 03.10.06 - klo:15.45 »
jeps eli ongelmaa on tää et mun suse 10.1 ei tunnista uutta näytön ohjainta joka on gf 7900 gs ainoo mikä löytyy on VESA Framebuffer Graphics

olis vaa kiva saada toi pelaa kun olisi tarkoitus vähän pelailla linux puolella :D

Kokeile Ubuntu liveä ja kopsaa xorg.conf sussuun. Jos siis ubu tunnistaa...
m

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #4 : 03.10.06 - klo:15.47 »
Miksi kysyt Susen ongelmista Ubuntu - forumilla kun voisit pelailla myös Ubuntulla? Mersu - forumilla Volkkarin tuulilasiongelmista?

EIEIEI!!!

Siis Volkswagen-palstalla kysellään Mersusta!


Vapaan koodin kananmuna

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1536
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #5 : 03.10.06 - klo:16.06 »
Autovertaukset on usein turhia ja harhaanjohtavia, toki täältä saa kysellä Sussuunkin neuvoja, vastauksien odotteluun voi toki mennä kauemmin.
OP:
Kannattaisi varmaan koittaa uusinta nvidian ajuria, ainakin tuolla Yleistä keskustelua palstalla on siitä juttua.
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #6 : 03.10.06 - klo:17.03 »
Autovertaukset on usein turhia ja harhaanjohtavia, toki täältä saa kysellä Sussuunkin neuvoja, vastauksien odotteluun voi toki mennä kauemmin.

juu, tämä alue on kaiketi etupäässä muista distroista keskusteluun, mutta oletettavastikin täällä pyörivät ovat enimmäkseen sellaista väkeä joiden viimeisin linux-kosketus on yleensä ubuntu. siksi muiden distrojen ohjeistukseen voi mennä kauan tai se on parhaimmillaankin arvailua.

ehkä parempi tulos saavutettaisiin kyselemällä (myös) jollain yleisesti linuxiin liittyvällä foorumilla. netissä niitä varmasti on (jos ei suse-kohtaisia löydy) ja ainakin USENETissa sfnet.atk.linux:ssa tuntuu olevan aika asiantuntevaa väkeä ja käyttäjiä löytyy miltei joka distrolle.

...ja mainittakoon vielä, että aktiivinen yhteisö on aika tärkeä apu aloittelevalle linuxin käyttäjälle. sen luomisessa ubuntu on onnistunut hienosti. aiemmin melkein yhtä hyvin hommassa on onnistunut ainakin gentoo.
Janne

ippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #7 : 04.10.06 - klo:16.09 »
no jaa mua lako vähä perunatuttaa toi suse mahan palata taas kubuntun puolee :D

eGetin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1093
  • Milloin mitäkin
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #8 : 04.10.06 - klo:19.59 »
no jaa mua lako vähä perunatuttaa toi suse mahan palata taas kubuntun puolee :D
lako?
mahan?
Pöytäkone: Intel i7 920 | Asus P6X58D Premium | 12Gb DDR3 1600MHz | Asus Radeon HD 6950 1Gb | 60GB OCZ Vertex 2 SSD + 2TB WD Caviar Green + Samsung 830 120GB
HTPC: Intel C2D E4400 | Asus P5B | 4Gb DDR2 800MHz | Asus Geforce GT210 | 500GB WD Caviar GP
Kannettava: Asus Eee PC 1225B

Hyuga

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #9 : 04.10.06 - klo:21.33 »
jeps eli ongelmaa on tää et mun suse 10.1 ei tunnista uutta näytön ohjainta joka on gf 7900 gs ainoo mikä löytyy on VESA Framebuffer Graphics

olis vaa kiva saada toi pelaa kun olisi tarkoitus vähän pelailla linux puolella :D

Eikös 7900 ole sen verran uusi kortti että suosittelen suoraan kokeilemaan uusia beta ajureita nvidialta. Niiden avulla pääset mm. leikkimään Compiz:lla :-) Linkki ajureihin

Suosittelen lukemaan myös meidän uusi HOWTO nvidia korteille Linkki

ippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: ei löydä uutta näyttistä
« Vastaus #10 : 05.10.06 - klo:16.24 »
no jaa mua lako vähä perunatuttaa toi suse mahan palata taas kubuntun puolee :D
lako?
mahan?

korjattaas
lako = *alako, mahan = mahdan ^^