Kirjoittaja Aihe: Dolphin ei näytä usb-tikkua eikä camcd-korttia(RATKAISTU)  (Luettu 1098 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Dolphin ei näytä usb-tikkua eikä camcd-korttia. Googlasin ja hain vielä vanhan ohjeen tältä keskustelupalstalta, mutta en saa esiin siinä neuvottua "näytä kaikki laitteet". Sen olisi ohjeiden mukaan pitänyt tulla esiin painamalla hiiren oikeata näppäintä, mutta ei tullut. Täytyy siis käyttää Pcmania, jossa on myös kaksi paneelia.
Löysin aikanaan ratkaisun juuri tuon lainaamani ohjeen kautta, mutta nyt se ei enää toiminut Dolphinissa. En muutenkaan ymmärrä, miksi pitää piilottaa usb-tikku.
« Viimeksi muokattu: 08.05.22 - klo:10.39 kirjoittanut Pontus12 »

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Vs: Dolphin ei näytä usb-tikkua eikä camcd-korttia
« Vastaus #1 : 06.05.22 - klo:15.32 »
Piilotetut pitäisi tosiaan tulla noin näkyviin. Kai painoit oikeaa näppäintä vasemmalla alhaalla?

Mitä tapahtuu kun Dolphin on suljettuna, liität tikun tietokoneeseen ja valitset laiteilmoittimesta tiedostonhallinnassa avaamisen?

Näkyykö tikku puussa? Minulla tikku näkyy puussa (/media/*/*/), vaikka piilotin sen irrotettavat laitteet kohdasta.

Onko kyseessä Kubuntu 22.04? Sitä en ole vielä edes kokeillut.

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2400
    • Profiili
Vs: Dolphin ei näytä usb-tikkua eikä camcd-korttia
« Vastaus #2 : 08.05.22 - klo:10.38 »
Nyt löysin sen jälleen. Ei riitä, että painaa ylhäällä tai alhaalla, vaan pitää painaa nimenomaan "Laitteet"- otsikon päällä oikeaa hiirennäppäintä ja sitten valita "Näytä kaikki laitteet". Minun puolestani tämä on nyt ratkaistu, mutta kiitos mpiso, muistaakseni neuvoit minua myös edelliselläkin kerralla.

mpiso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 655
    • Profiili
Irrotettavien laitteiden piilotus menee tosiaan itsestään joskus todella harvoin päälle. En tiedä mistä se johtuu, vikaa on niin vaikea saada toistumaan. Dolphinissa lähes kaikki on piilotettavissa ja toisaalta omia pikavalintoja voi lisätä niin paljon kun mahtuu. En ole huomannut, että jokin muu kohta menisi piiloon itsestään.