Kirjoittaja Aihe: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle  (Luettu 3364 kertaa)

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Pitkästä aikaa yritän taas tumpuloida otsikossa mainittua yhdistelmää...mutta huonolla menestyksellä. Dualbootti ei ota onnistuakseen. Olen ladannut Zorin asennustikulle ja saanut tumpuloitua biosin kautta masiinan buuttaamaan tikulta. Asennus etenee...etenee ja etenee...eli ilmeisesti se pyähtyy jossain vaiheessa.
Tätä ennen olen erottanut C-asemalta osan Zorin käyttöön, mutta eipä onnistu.
Mikähän tässä nyt oikein mättää muu kuin vanhan taitamattomuus..
Kehtaisko kukaan opastaa vanhaa pökkelöä tässä asiassa. Tekis mieli kokeilla taas Linuksia...tuollaista graafista järjestelmää.
yst. Jussi

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #1 : 13.04.22 - klo:11.48 »
Pitkästä aikaa yritän taas tumpuloida otsikossa mainittua yhdistelmää...mutta huonolla menestyksellä. Dualbootti ei ota onnistuakseen. Olen ladannut Zorin asennustikulle ja saanut tumpuloitua biosin kautta masiinan buuttaamaan tikulta. Asennus etenee...etenee ja etenee...eli ilmeisesti se pyähtyy jossain vaiheessa.

Mihin vaiheeseen asennus jää jumiin? Oletko jo ehtinyt määritellä kaikki asetukset, ja asennusohjelma on ryhtynyt asentamaan järjestelmää? Kuva voisi selventää.

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #2 : 13.04.22 - klo:11.57 »
Ohjelma käsittelee päivityksiä, näytönohjaimen asetuksia jne.  ja oikeastaan tämä vaan jatkuu....pallo pyörii...puolisen tuntiakin. Lopulta kärsivällisyys loppui ja lopetin koko homman.
Tietokoneessa Tomahawk emo, 32 gigaa ram-muistia, prosessori AMD Ryzen 7 3700X 8-Core ja Win 11 Pro käyttis koontiversio 22000.613

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #3 : 13.04.22 - klo:12.02 »
Ohjelma käsittelee päivityksiä, näytönohjaimen asetuksia jne.  ja oikeastaan tämä vaan jatkuu....pallo pyörii...puolisen tuntiakin. Lopulta kärsivällisyys loppui ja lopetin koko homman.

Kokeile asentaa ilman nettiyhteyttä.

Eteneekö jonkin toisen jakelun asennus paremmin?

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #4 : 13.04.22 - klo:16.26 »
Entä onko tällä Win 11 suojatulla käynnistykssell. TPM: Trusted Platform Module (TPM) versio 2.0. mitään tekemistä ongelman kanssa, entä F-Securen suojauksilla. Pitäiskö jättää noi F-securen suojaukset pois asennusyrityksen aikana?

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #5 : 13.04.22 - klo:16.52 »
Entä onko tällä Win 11 suojatulla käynnistykssell. TPM: Trusted Platform Module (TPM) versio 2.0. mitään tekemistä ongelman kanssa, entä F-Securen suojauksilla. Pitäiskö jättää noi F-securen suojaukset pois asennusyrityksen aikana?

TPM:llä ja F-Securen suojauksilla ei pitäisi olla merkitystä. Windowsin BitLocker-levysalaus sen sijaan estää muiden käyttöjärjestelmien asentamisen, eli se on kytkettävä pois päältä, jos sattuu olemaan käytössä.

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #6 : 13.04.22 - klo:17.10 »
Juu ei ole bitlockeria käytössä. Yritin nyt uudemman kerran ilman, että olin yhteydessä nettiin....ei onnistu >:(

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #7 : 14.04.22 - klo:11.04 »
Täytyy taas kerran tunnustaa, että hölmönen päivä päivältä ja nostaa tassut pystyyn. Ei onnistu tämän distron asennus mitenkään. :'(

jussi57

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #8 : 14.04.22 - klo:22.00 »
No ny tumpuloituani lisää sain Zorin asentumaan C-asemasta erotetulle osalle, mutta sen käynnistäminen tuottaakin sitten tuskaa. Mulla on ymmärryksen puute senkin osalta, että kuinka saan Zorin käynnistymään ilman tuota asennustikkua..kele..kylä immeinen onpi tyhymä

nm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16242
    • Profiili
Vs: Win 11 ja Zorin os 16 asennus samalle ssd levylle
« Vastaus #9 : 15.04.22 - klo:00.33 »
Mulla on ymmärryksen puute senkin osalta, että kuinka saan Zorin käynnistymään ilman tuota asennustikkua..kele..kylä immeinen onpi tyhymä

Tarkista, olisiko se ilmaantunut UEFI-boottivalikkoon käynnistysvaihtoehdoksi.