Kirjoittaja Aihe: Uusi skanneri Epson XP-3155 [RATKAISTU]  (Luettu 1512 kertaa)

jaripekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 199
    • Profiili
    • Teneriffa, Puerto de la Cruz, Loro Parque
Uusi skanneri Epson XP-3155 [RATKAISTU]
« : 05.04.22 - klo:21.58 »
Lähetin muutama päivä sitten Epsonille sähköpostia. Kysyin, toimiiko XP-3155 Linux Ubuntussa. Sain vastauksen ja linkin ajurisivuille. Pitäisi toimia. Niinpä ostin tänään laitteen. Täältä pitäisi osata asentaa ajurit ko. laitteeseen:

http://download.ebz.epson.net/dsc/search/01/search/?OSC=LX

Liitetiedostona olevasta kuvasta selviää, mitä XP-3155 -haku löysi.

Minulla on ollut varmaan 10 vuotta Epsonin monitoimitulostin, johon osasin asentaa Linux-ajurit. Se laite kuitenkin tuli "tiensä päähän". Mutta nyt en osaa tähän uuteen laitteseen ajureita tulostamiseen ja skannaamiseen asentaa. Voisiko joku auttaa? Vaikka olen käyttänyt Linux-käyttöjärjestelmiä toistakymmentä vuotta, olen yhä amatööri, jos tulee jokin vaikea asia. Ja nyt tuli. Mikään ei onnistu.

« Viimeksi muokattu: 05.04.22 - klo:22.54 kirjoittanut jaripekka »

Snufkin

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 454
    • Profiili
Vs: Uusi skanneri Epson XP-3155
« Vastaus #1 : 05.04.22 - klo:22.23 »
En ole haka neuvomaan näissä, mutta klikkaa tuota lataa, siitä aukeaa, hyväksymisen jälkeen lista tiedostoista ja lataa nistä se sopiva .deb-loppuinen koneellesi. Asennus tapahtuu tuplakliikkaamalla ikonia. amd64, jos 64-bittinen käyttis (uudempi).
Xubuntu 22.04 LTS, Fujitsu Lifebook E754

jaripekka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 199
    • Profiili
    • Teneriffa, Puerto de la Cruz, Loro Parque
Vs: Uusi skanneri Epson XP-3155
« Vastaus #2 : 05.04.22 - klo:22.53 »
Hei! Olin yrittänyt asentaa noita -deb-paketteja, mutta jostain syystä en saanut toimimaan. Skanneri ei toiminut sillä skannausohjelmalla, jota olen käyttänyt aikaisemmassa skannerissa. Mutta sitten huomasin sattumalta, että koneeseen oli tullut uusi kuvake, Epsonin skannauskuvake. Testasin sitä ja Tadaa, skannaus toimi toisella ohjelmalle, joka oli ilmaantunut koneeseen. Tulostus ei edelleenkään toiminut. Olin kuitenkin asentanut -deb-paketin. Ilmeisesti se oli kuitenkin väärä paketti, koska tulostuskin alkoi toimia, kun asensin erään toisen -deb-paketin.

Kiitos sinulle ohjeista. Nyt näyttää toimivan sekä tulostus, kopiointi että skannaus. Käytän laitetta USB-kaapelin kautta, koska tietokoneessani ei ole wifiä. Mutta asensin wifin, jos joskus otan käyttöön kännykästä tulostamisen langattomasti. Jos osaan. :D
« Viimeksi muokattu: 05.04.22 - klo:22.56 kirjoittanut jaripekka »