Hyvä, kun valaisit teknisillä yksityskohdilla tuota .png -kuvaformaatin toimintaa. En ole sitä vektorigrafiikkana koskaan pitänytkään, jotenkin epäselvästi liitin sen tuon vektorigrafiikan etujen jälkeen samaan virkkeeseen mitä ongelmia on näissä välimerkeissä ja liian pitkissä lauseissa näissä kirjoituksissani ennenkin saanut palautetta asiasta.
Kuulin joskus jonkun korkeakouluohjaajan toteavan .png -tiedostoformaatista, että silläkin on takanaan hurja tulevaisuus.
Vähän vaikuttaa tosiaan tuo kuvaformaatti, jossa kuva on tallennettu, kun GIMpissäkin on elementteinä tai kerroksissa eri kuvadata-sisältoä, ja jos ne elementtien ja kerrosten rakenteet tallentuu myos sen kuvan lopulliseen vedokseen viennin tai tallennuksen yhteydessä siinä kuvaformaatissa, jossa ulostulotiedosto on, niin sittenhän GIMpissä pystyy myos muokkaamaan aika vapaasti kuvan sisältoä ja kerrosten sisältoä ja tallentaa tai viedä se mihin tahansa sitten muuhunkin tiedostoformaatin muotoon.
Mutta pääsääntoisesti videokuvassakin sama, että maksimi on lopulta se alkuperäisen kuvan ominaisuudet ja laatu, mihin se voidaan muuntaa, että parannettua ei nyt yleensä ei laatua saa. Yhdysvalloissakin Hollywood-tuotannoissa kun tulee uusi elokuvaformaatti kotivideoihin, vielä kun niitäkin elokuvastudiot eivät enää kaikki niitäkään julkaise fyysisinä tuotteina, niin se alkuperäinen elokuvakamera, niin varmaan jo aika pitkään ne tallennetaan niissä kamerioissa raakana, RAW-Datana, ja sitten uuden formaatin fyysinen levy, kun tehdään siitä niin algoritmi vain vaihtuu, jolla se master-kopiosta se loppuvedos sitten he tekevät.
Noissakin Canonin ammattimaisissa Cinema EOS-videokameroissa puhutaan myyntipuheissa mahdollisuutena tallentaa ammattimaiseen 12-bittisenä RAW-muotoon melkein 3 Gb/s nopeudella sitä videokuvaa, mutta vaatii järkyttävän ison kokoisen muistikortin, jos haluaa kuvata edes joitain minuutteja ylipäätään yhteiskestoltaan videokuvaa tuossa formaatissa.