Huomasin tänään oudon jutun. Minulla on pöydällä Aten-jakaja, jolla näppäimistön ja hiiren saa liitettyä kahteen koneeseen ja nappia painamalla vaihtaa sitten kumpaan koneeseen se on yhteydessä. Sen Atenin jälkeen on vielä kiinalainen 7-paikkainen USB-jakaja. SIien olin kytkenyt Corsair K100 -näppäimistön kaksi kaapelia. Joka päivä tuon tietokoneelle yhjden laitteen tietoja SD-kortilla. Tuossa usb-jakajassa on paikka SD-kortille. Kun laitoin kortin siihen, Kubuntun liittämistoiminto välkkyi niin, että oli mahdotonta liittää SD-korttia loogisesti järjstelmään. Sitten vaihdoin näppäimistön kaapelit suoraan vapaisiin paikkoihin Atenissa. Ja sitten kun laitoin SD-kortin jakajaan, ei sitä välkkymistä enää tapahtunut.
Välkyntä siis vain silloin kun SD-kortti oli samaan aikaan näppäimistön kanssa USB-jakajassa.
Muiuten olen sitä mieltä, että jos tätä Corsair K100 -näppäimistöä on jossain sanottu maailman parhaimmaksi pelinäppäimistöksi, niin ei se sitä ole tekstinkäsittelyssä. AInakaan verrattuna yli 10 vuotta vanhaan Dellin näppäimistöön. Tässä Corsairissa tulee kohtalaisen helposti virhelyöntejä. Esimkerkiksi caps lock menee vahingossa päälle. Ehkä se on tottumiskysymys. Tuota aiempaa näppäimistöä olen käyttänyt kymmenisen vuotta.