Kirjoittaja Aihe: Win 11 ja D-aseman recovery tiedosto - RATKAISTU  (Luettu 3477 kertaa)

Cactus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vaihdoin win 11 koneeseen suuremman kovalevyn ja siltä löytyi 0kt recovery tekstitiedosto jollaista aiemmalla levyllä ei ollut. Voiko mokoman poistaa vai onko tärkeäkin juttu? 
« Viimeksi muokattu: 01.03.22 - klo:21.20 kirjoittanut Cactus »

jarmala

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 775
    • Profiili
Vs: Win 11 ja D-aseman recovery tiedosto
« Vastaus #1 : 28.02.22 - klo:23.37 »
Vaihdoin win 11 koneeseen suuremman kovalevyn ja siltä löytyi 0kt recovery tekstitiedosto jollaista aiemmalla levyllä ei ollut. Voiko mokoman poistaa vai onko tärkeäkin juttu?

Mitä väliä sillä on, jos se on kooltaan 0 kt?

Ja jos kyseessä on uusi levy, niin poistaa sen tiedoston ja panee tuntosarvet ulos, että aiheuttaako se poisto mitään ongelmia.
Ubuntu 18.04 LTS, Gnome Flashback Metacity, Xeon E3-1245 V2, 8 GB
Ubuntu 22.04 LTS, KDE Plasma, Celeron N5105, 8 GB

ilkant

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1275
  • Kubuntu
    • Profiili
Vs: Win 11 ja D-aseman recovery tiedosto
« Vastaus #2 : 01.03.22 - klo:04.25 »
Minulla oli isolla 1 TB levyllä Windows 10 ja kun ensimmäisen kerran yritin kloonata siitä vain osia 480 GB levylle, jätin Recovery-osion pois mukamas turhana. Muuten hyvä, mutta uudella levyllä valitti ja pyysi asennusmediaa käytettäväksi bootissa. Ja kun minä olen hävittänyt jo kaikki romput, jotka tulivat tietokoneen mukana.

Ratkaisuksi tuli pienentää osioita ennen kloonausta ja se Recovery-osio mukaan myös. Sen kanssa boottasi nätisti, käy ja kukkuu.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: Win 11 ja D-aseman recovery tiedosto
« Vastaus #3 : 01.03.22 - klo:18.47 »
Lähtökohtaisesti ei ikinä kannata poistaa järjestelmän luomia tiedostoja. Vaikka tiedoston koko on 0kt, niin se voi hyvinkin olla ja todennäköisesti onkin varaus palautustiedoille ja tuollaiset tiedostot voi sisältää tiettyjä oikeuksia yms. eli se ei välttämättä "ilmesty" uudelleen edes palautuskohtaa tehdessä jos käyttäjä on sen itse poistanut.

Tuosta en tiedä, mutta itse en missään nimessä menisi poistamaan. Aikoinaan olen poistanut Windowsin palautustiedostoja ja muutaman kerran sitten joutunut ongelmiin (lue: uudelleen asentamaan) omien typeryyksien takia.

Cactus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Win 11 ja D-aseman recovery tiedosto
« Vastaus #4 : 01.03.22 - klo:21.20 »
Ok. Kiitos vastauksista. Taidan jättää sen sinne, eihän tuo tilaa vie. Ajattelin vaan , että onko mokoma merkityksellinenkin.   :) :)